MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 04:33

Met veel genoegen stel ik mij voor

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. (en niet meer dan dat!!)
Ook als je al langer lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Dit is dus NIET de plaats om je vragen neer te zetten.
Daar hebben wij tenslotte een heel forum voor.

Met veel genoegen stel ik mij voor

Berichtdoor Guus » 26 aug 2010, 12:00

Beste W123 Forummers,

Sinds vorige week mag ik mijzelf eigenaar noemen van een prachtige W123 200 op LPG (80liter).
Ik kon mijn ongeduld bijna niet bedwingen en wilde me al inschrijven bij de club voordat ik de auto gekocht had, zo overtuigd was ik van die auto :)

Wat rijdt die wagen heerlijk zeg, het is net of je met een enorm schip door de straten vaart, je voelt bijna een soort deining in de wegligging, heerlijk.
De fraai vormgegeven ventilatieroostertjes, het gigantische stuur, de bloedhete ventilatieknopjes (door het lampje eronder), ik weet niet wat er mis is met mij, maar ik wordt daar heel gelukkig van :)

Daarnaast betrap ik mezelf er voortdurend op dat ik naar de Mercedes ster zit te staren tijdens het rijden en dan voel ik een soort trots opkomen, heel bijzonder :)

Wat betreft het verbruik heb ik ook goed nieuws, ik heb de eerste 300km heel strak volgens het boekje gereden. Op de koppeling af laten remmen bij rood licht in de verte (verbruikt hij dan wel/niet als je op LPG rijdt?) Netjes 100km/u op de teller op de snelweg. Snel doorschakelen. Resultaat: 1 op 7,5 !!!

Enige minpuntje is een deuk op de achterkant, daar zoek ik nog een geschikte garage voor in de buurt, adviezen zijn zeer welkom! Moet ik aan een nieuwe achterklep of kan het uitgedeukt worden?

Qua audio was ik ook niet heel erg blij, mijn voorganger had (wel grappig) achter de achterbank 2 (oude) speakers bevestigd. Ik heb dat voorbeeld gevolgd, echter het oude spul eruit geknipt en 6 speakers met versterking er voor in de plaats gezet. Klinkt prima.
Overigens met dank aan de uitvinders van de tyrips, in 10 min. zaten de speakers aan het metaalwerk achter het stof bevestigd, ideaal als je de hoedenplank intact wilt laten.

That's all for now, ik hoop op veel leuke reacties en een leuke tijd op het forum!

Hartelijke groeten,
Guus
Delft

<br><br>Post edited by: Guus, at: 2010/08/26 12:07

Guus

Re:Met veel genoegen stel ik mij voor

Berichtdoor 250petrolgrun » 26 aug 2010, 12:28

Hoi Guus,

Wat een heerlijke enthousiaste voorstelling! Dat is nog eens leuk!
Welkom hier op ons mooie forum. En geweldig dat je de hoedenplank in zijn waarde laat door alles onder de achter bank te monteren. Als er regelmatig dames mee rijden op de achterbank, met een beetje zware BASS zijn ze zo opgewonden hahaha,..

Nog even een tip wat betreft de bloedhete tempratuur en ventilatie schakelaar. Dat komt omdat er een te hoge wattage lampjes in zit! Rijd even langs de MB Dealer bij de Makro in Delft en haal de 0,5 watt lampjes! Dit is beter voor het plastiv bij lang branden kan het gaan smelten!

En nog wat,

Één van de oudste leden hier TOPASBRAUNER had een zelfde 200 maar dan een Diesel! En die Kleur heet dus TOPAS BRAUN.
Als hij jou wagen ziet wordt hij gek! Ik ben benieuwd naar zijn reactie!

Veel plezier met de ster die de weg wijst! Jij hebt geen TOM TOM meer nodig!

Groet, Arno
250petrolgrun

Re:Met veel genoegen stel ik mij voor

Berichtdoor Quinten » 26 aug 2010, 13:44

Hoi Guus,

Welkom hier, als ik zo je stemming aanvoel ga je je hier heel thuis vinden.

Mooie W123 heb je, een leeftijdgenoot van die van mij en ook een Sonderlackierung top!

Trouwens wat een goed idee die boxen in de achterleuning!
Quinten

Keer terug naar Even voorstellen