[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
mijmeren achter het stuur, met de ster voorop : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 05:38

mijmeren achter het stuur, met de ster voorop

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

mijmeren achter het stuur, met de ster voorop

Berichtdoor JantjeV8 » 06 maart 2010, 22:54

Vandaag een leuke ervaring gehad. Ik moest een half uurtje verderop zijn voor iets wat niks met de W123 te maken heeft. Ik reed lekker met m'n G-tje over de Waaldijk, gewoon heel erg mooi in het zonnetje, stikte van de ooievaars, de sfeer was al goed zodoende.
Kom bij die mensen aan, steek de aanhanger achteruit de dam op en moest tussen een W123 en een W126 door slalommen. Dat komt hier wel goed was mijn gedachte, en ja hoor. Je bent zomaar een uur aan het buurten.

Uiteindelijk ging de schuur open, heeft ie nog een 280C staan ook.

Met een paar minuten weet je eigenlijk al wat voor vlees je in de kuip hebt, een kenner of niet. Buiten stond de 200D die hij volop gebruikte, zeker niet de mooiste, verlaagd en grote alu's er op. Roest aan de deuren, roest aan de achterste 'gladde' kriksteun en de voorste ontbrak volledig.??..
Dat had de eigenaar nog niet echt begrepen.
Zo ook bij de 280C, hij was werkelijk apetrots dat die nog harde wielranden had. Maar de kriksteunen waren wel dubbel gelapt en ook dat had hij niet in de gaten. Laatst liep hij slecht stationair, maar hij is vanzelf weer goed gaan lopen. Het zou wel aan een vuiltje heben gelegen...

Ik had praat genoeg met die kerel, hij was gewoon razend enthousiast. Aan die auto's mankeerde behoorlijk wat maar ik heb hem daar niet op gewezen. Ik had er schrik voor dat ik die man in z'n enthousiasme zou temperen. Het zou gewoon zonde zijn, op zijn manier had hij zoveel schik met z'n auto's. Dat moet je niet doorbreken.

Met een glimlach op m'n bakkes, 2 ton op de aanhanger achter de G, en een lekker sleurende om 617 in het vooronder toog ik weer de Waaldijk op, in de verte de Bommelse brug in het vizier waar ik weer over terug moest.
Ieder beleefd z'n hobby op zijn eigen manier. Als je daar eens wat over zit te mijmeren zo achter het stuur, dan snap je ook wel dat sommige topics hier wel eens uit de hand lopen. Scherpe kritiek van kenners kan hard aankomen bij mensen die er minder verstand van hebben, terwijl zij eker niet minder enthousiast hoeven te zijn, laat staan minder trots op d'r bezit.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re:mijmeren achter het stuur, met de ster voorop

Berichtdoor DouweJann » 06 maart 2010, 23:51

Goed verhaal, Jan !!
Enthousiasme is de motor van heel wat zaken, dingen, avonturen en belevenissen.
Groet, DJ
DouweJann

Berichtdoor Roel280€ » 06 maart 2010, 23:56

Exact Jan. Bovendien is het steeds makkelijker om redelijk anoniem je ongezouten mening te geven op fora, terwijl dat vroeger niet ging en je dus niet anoniem en beleefd je mening niét gaf.
Ieder zijn hobby. Al zit iemand op inline dancing of curling, het gaat me om de passie en de beleving.
Respect is echter iets dat altijd blijft.
Roel280€

Berichtdoor Langeberg » 07 maart 2010, 21:27

Mening geven op een topic of een mooi verhaal, altijd doen!
Houdt de discussie op een hoog peil, lees doch twee keer de getypte reactie voordat men op verzend drukt.

Iets wat geschreven staat komt hard en kil over op diegene die het aangaat, jij (diegene die reactie geeft) heeft emotie bij de reactie, deze gaat echter zonder deze warmte/emotie op het scherm.

Zonder alles in de grond te duwen, respect is waar het om draait!
En ik sluit mij aan bij mijn voorgangers wat betreft het verhaal, alleen één vraag, wat heb je daar weggehaald? die 280?

En om op ons onderschrift terug te komen; FUN MAKES OUR Benz RUN.
Langeberg

Berichtdoor Hans230CE » 07 maart 2010, 23:37

Sorry Anton, ik begrijp je reactie niet.<br><br>Post edited by: Hans230ce, at: 2010/03/07 22:37
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.

Berichtdoor Meneer Vincent » 08 maart 2010, 15:51

Een leuk verhaal Jan.

Helemaal mee eens.

Ik ben zelf ook geen deskundige, maar beleef erg veel plezier aan mijn 200!
Soms lees ik met angst en beven verhalen hier op het forum wat er allemaal mis kan gaan.

Je kunt ook lekker een beetje kachelen met een minder perfecte wagen en af en toe wat repareren
maar daar ook volop van genieten.
Meneer Vincent

Berichtdoor Langeberg » 08 maart 2010, 18:34

@hans230e,

Kijk maar eens op'" een leuke 300D met..."

En lees dit en denk dan, liever twee keer zelf gelezen dan een keer verzonden en iemand onder de grasmat duwen.

Overgens vers van de gsm, deze Benz is nu te vinden in Friesland.
Langeberg

Berichtdoor Limpsalot » 08 maart 2010, 21:56

Ik vind dit een mooie filosofische insteek Jan. Mensen in hun waarde laten en niet met bijdehandte opmerkingen hun plezier vergallen, hoezeer het ook waar moge zijn wat je zegt.

Als mensen je mening vragen is het nog tijd genoeg om die te spuien!
Limpsalot

Berichtdoor goitzen » 08 maart 2010, 22:34

Mooi verhaal Jan! Zet maar eens een fotootje van je G op het forum! Ik wil ook wel eens zo'n ding voor de kar, achter mijn volvo vind ik 2 ton maar niks!

Groet vanuit Fryslän,

Goaitsen
goitzen

Berichtdoor JantjeV8 » 08 maart 2010, 23:58

Een sfeerplaatje van het moment, op de Waaldijk, zonnetje op de klep en een schitterend uitzicht.

JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto