Hoi allemaal,
Gewoon ter informatie, want ik krijg wat reacties of vragen van leden die mijn auto denken te zien staan op marktplaats. Juist heren, dat klopt.
http://link.marktplaats.nl/140599165
Henk Lith was de eerste nieuwsgierige die me vond op Marktplaats en dit was wat ik hem schreef:
Ik weet niet of het er van gaat komen, want ik heb nog wat twijfels. Het is namelijk een heerlijke wagen, mede ook juist door de automaat. Loopt erg relaxed, geen bijgelijden, geen storend weg- of rij-eigenschappen, dus eigenlijk ben ik om die redenen dom om hem weg te doen.
Eerste reden is dat ik een oude liefde zag staan. Eerst gevraagd of hij wilde ruilen, maar dat deed hij toch maar niet. Ik zal er wat foto's van bij doen en sorry............het is geen Mercedes. De wagen is volledig gerestaureerd en heeft een ander groter blok met ook een automaat.
Tweede reden is dat de Benz wat schadelijk is. Hij loopt nu zo'n 1:8 en ik rij nu 40Km/dag. Ik had destijds mijn motor verkocht voor 1000 euro om er een LPG voor te kopen, maar ik heb toch maar weer een motor gekocht, want die miste ik wel. Ook al rij ik momenteel met de kou haast nooit. Maar daarom zoek ik eigenlijk al langer naar een ruil met een diesel, liefst een 300 of eentje op LPG, maar haast is er niet. Ook al is het rijden wat schadelijk, ik geniet er wel van. Mijn vriendin die het ontzettend jammer vond dat ik mijn W115 220D weg deed en dit verschrikkelijke oranje model terug nam zei laatst ook al dat hij wel ontzettend lekker loopt, en geloof me, als er iemand is die een hekel heeft aan Mercedes is zij het wel.
Over het spruitstuk zit ik niet zo in. Ik kan bij Harrie puite een gelaste kopen voor 60 euro, maar op het forum lijkt het er op dat de meeste het hebben. Sommige zijn er zelfs mee goed gekeurd en ik hoor nog niets, dus geen haast.
Het laag stationair draaien zie ik nu ook in andere topics en ook dit komt vaker voor en wordt ook niet echt als een probleem gezien. Ik ben er aan gewend en hij slaat niet af, dus ook geen haast. Misschien dat een beurtje al helpt.
Stuurhuis was twee keer gesteld en bij de laatste keer te strak. Toen ze hem terug gesteld hadden, had hij weer wat speling, maar ik vond het wel goed. Een expert in Pijnacker kan me misschien wel helpen en een ander stuurhuis kon ik via de club al hebben voor 75 euro.
Die kromme schijven voor zijn echt bijna nieuw, maar wat krom, maar afdraaien zou gemakkelijk kunnen. Via internet kon ik van Brembo twee schijven kopen voor 79 euro.
Mijn achterdemper ziet er verroest uit, maar niet lek en hard en twee sloten werken niet op de sleutel, maar ik heb cv op afstand.
Verder is hij beregoed, dus een beurtje, 79+75+60=214 euro en wat manuren in pijnacker en je hebt volgens mij een hele nette Mercedes. Nergens rot, maar wat kleine plekjes op de spatborden en deur. De bekende plekjes ken ik en daar vind ik niets.
Daarom durf ik hem met een gerust hart zo aan te bieden, ondanks wat puntjes. Maar daar ben ik dan ook eerlijk over en vermeld geen vorige eigenaren van 84 of 93 met verwarmde garage die alleen in het weekend reden. De wagen staat er bij zoals hij is en dat is gebruikt, maar hij heeft de tijd zeer goed doorstaan. Maar dat soort advertenties kennen we wel, haha.
Zou ik een koper vinden dan ga ik serieus naar die andere kijken. Is die wagen eerder verkocht dan verdwijnt mijn advertentie waarschijnlijk ook en blijf ik er nog lekker mee door rijden, want als ik af en toe op de forums lees wat voor problemen er zijn, dan prijs ik me wel heel rijk.
Groetjes Dion
P.S. Dit is dus geen verkoopadvertentie die verkeerd staat, dit is alleen om jullie te informeren dat ik hem te koop heb staan op marktplaats. Niet dat ik het erg vind dat ik vragen krijg of dat de mijne is die te koop staat, maar misschien dat jullie het niet hoeven te vragen uit nieuwsgierigheid. Scheelt mij ook weer wat typewerk.
Ter informatie is "de oude liefde" een gerestaureerde Opel Ascona A. Ik heb 5 Opels gereden en weet dat het geen Mercedes is, maar sommige mensen rijden zelfs een Dacia Logan?
En niets is zeker dus blijf ik nog gewoon bij deze geweldige club en rij ik nog gewoon met deze slurper rond.