[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Mis ik iets?? : Wieldop : Carrosserie & Exterieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 20 sep 2024, 01:55

Mis ik iets?? : Wieldop

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

Mis ik iets?? : Wieldop

Berichtdoor Laundry » 21 dec 2011, 00:15

Ik heb onlangs een paar prachtige 14" wieldoppen gekocht via marktplaats, om deze te plaatsen op de 14" velgen die bij onze auto zaten. Maar er zitten achterop de wieldoppen helemaal geen bevestigingspunten oid. Alleen omgevouwen hoekjes metaal, maar die corresponderen helemaal niet met de velg.

Mis ik iets? Hoort er op de binnenkant van de wieldop een veer, ring of nog zo wat te zitten, hoe hebben jullie de wieldop op de velg bevestigd?

ps: ik denk zelf aan tieripjes voor de bevestiging
Laundry
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 13 nov 2011, 18:40
Roepnaam:
Type wagen: 300TD
Bouwjaar: 1975
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Mis ik iets?? : Wieldop

Berichtdoor 280E1983 » 21 dec 2011, 00:23

elke wieldop wordt geklemd op de velg met 4 veerklemmen (?) per dop. Deze zijn nog gewoon te koop bij de dealer voor weinig, monteren op de doppen doe je door die veerklemmen in te knijpen met een tang en ze dan te klemmen tussen de omgevouwen rand van de wieldop en een paar van die omgevouwen hoekjes waar jij het over hebt.

Als die dingetjes er dus opzitten kan je met een beetje geweld de doppen op de velg beuken.
Avatar gebruiker
280E1983
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 294
Geregistreerd: 15 feb 2011, 11:03
Woonplaats: Texel
Roepnaam:
Type wagen: 280E
Bouwjaar: 1971
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: Mis ik iets?? : Wieldop

Berichtdoor Laundry » 21 dec 2011, 00:27

Top, en dank voor je rappe antwoord

ik zal morgen eens langs de dealer
Laundry
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 13 nov 2011, 18:40
Roepnaam:
Type wagen: 300TD
Bouwjaar: 1975
Automaat: Nee
LPG: Nee


Keer terug naar Carrosserie & Exterieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten