Hallo allemaal,
Even voorstellen, ik ben Mark Duncker uit Utrecht.
Na enige tijd zoeken is mijn oog gevallen op een W123 300TD uit Amerika,
Deze auto wil ik gebruiken voor privé, en om stukje bij beetje op te knappen.
Het is een mooie Amerikaan(als je daar van houd) in de typische crème gele kleur, ik zal tzt een foto posten.
Full options, automaat, tempomaat, airco, climat control schuifdak etc etc.
Het interieur heeft wel wat te lijden gehad maar hoeft zeker niet geheel vervangen te worden.
Maar qua onderhoud moet zowat alles gedaan worden wat je maar kunt kunnen verzinnen. van de kleppen t/m automaat en alles wat te maken heeft met vering, dempers en remmen.
We kunnen ons gaan verheugen op de dikke rekeningen van de garage.
Maar goed zelf ben ik redelijk handig en zal niet alles door de garage laten doen.
Ik hoop via dit forum aan de technische weetjes te komen, en te kunnen delen.
Zo heb ik oa al de eerste reparatie zelf gedaan, het repareren van de toerenteller. Gevonden via dit forum.
Volgende week gaat de auto eerst naar de garage, en gaan we beginnen om kleppen te stellen en te inventariseren wat moet gebeuren.
Het belangrijkste is de automaat, deze schakelt ruw en schakelt vaak niet terug, gevolg is dat hij vaak niet in de eerste versnelling staat, en pas met wat gas geven er in komt (zeg maar knalt).
Ik heb al het een en ander gevonden op dit forum, filter, olie, vacuüm, olie pijl draaiende motor is goed van de automaat. Maar geen topic dat niet in z'n eerste versnelling wil gaan staan.
Misschien dat iemand hier al een antwoord op heeft.
Verder wil ik me gaan verdiepen in de techniek van deze auto en zou graag willen weten of de club handleidingen heeft van een 300TD. Ik hou me aanbevolen.
Met vriendelijk groet
Mark Duncker