door MajikSimon » 08 jan 2010, 22:49
Unterbodenschutz is de zwarte teer achtige laag, op de dorpels en krikpunten... vaak op bitumen basis.Deze heeft de neiging om na een aantal jaren te gaan scheuren. Beter zijn produckten op wax basis maar deze zijn voor de bodemschutz zeldzaam....
De hohlraumwachs zijn zoals het woord al zegt wel wassen/ wax...Zijn vaak helder of geel of bruin. Hebben geen goede weerstand tegen echte steenslag meestal en zijn daardoor meer geschikt voor holle ruimtes.
Wat janbenz had gedaan was een mengsel maken van rauwe lijnolie met wax en dat in de kokers en alle andere holle ruimtes etc spuiten...verwarmd. Zal niet meevallen bij deze pemperaturen tenzij je een heel goed verwarmde garage/ bedrijf hebt.
Het hele probleem met de underbodyschutz bij MB is mijns inziens dat er allerlei scheurtjes inkomen, vooral rond de achterwielophanging en voorwielophanging en krikpunten. Daardoor kruipt vocht onder de laag underbodyschutz en vernielt al het metaal zonder dat je het echt goed ziet. De underbodyschutz zelf blijft afgezien van de scheuren intact en alleen door er goed op te drukken ( of het eraf te halen met een roterende borstel op boormachne etc) merk je dat eronder beschuit zit...