[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
motor 300TD of 300TDT : Diesel Specifiek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 nov 2024, 10:14

motor 300TD of 300TDT

Specifieke zaken omtrent het rijden op diesel kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent diesel hier verzameld hebben staan.

motor 300TD of 300TDT

Berichtdoor Maarten » 28 jan 2012, 10:22

Een paar weken geleden had ik een vastloper met mijn 300TDT. Ik ben nu aan het uitzoeken wat ik moet doen. Inruilen op een W124, reviseren of een ander blok kopen. Ik heb nog nagedacht om een 250D blok van een W124 te gaan zoeken maar dat lijkt me voor een relatieve leek toch wel wat te complex. Dus dan toch een 617.912 of een 617.952, de turbodiesels zijn moeilijk te vinden en duur, de gewone 5 cilinder zie je wel wat vaker te koop staan. Maar ja hoe weet je wat betrouwbaar is. Over het blok heb ik een paar vragen:

Zitten er echt verschillen tussen een blok voor een sedan en een t?
Bij ombouw van een tdt naar D moet dan de automaatbak nog aangepast worden of kan dat hetzelfde blijven?
Heeft iemand toevallig een goed blok liggen?

groeten
Maarten
Maarten
 


Re: motor 300TD of 300TDT

Berichtdoor wil240td » 28 jan 2012, 10:54

Mercedes Only in Hapert heeft wel blokken liggen en zal je vraag ook zeker wel kunnen beantwoorden !!
wil240td
 


Re: motor 300TD of 300TDT

Berichtdoor Govert » 28 jan 2012, 11:17

Een T-model heeft een niveauregelingspomp nodig, er zit een aansluiting voor die pomp op de kop. Een motor uit een sedan zal die aansluiting missen (tenzij er als optie niveauregeling is ingebouwd, maar is erg zeldzaam). Je hebt dus een motor nodig met niveauregelingpomp. Als de kop van je oude motor nog goed is, kan je die wel gebruiken, maar ik weet niet of je een turbodieselkop op een gewone 300D-onderblok kan zetten.

De automaatbak hoort bij de motor. Hetzelfde type automaatbak is voor de verschillende motoren verschillend afgesteld (bijvoorbeeld omdat overschakelmomenten anders zijn). Ook zijn er soms verschillen in aansturing van de automaatbak. Het is dus niet aan te bevelen om een gewone 300D-motor op de turbodieselautomaatbak te zetten, fysiek past het wel. Soms heb je nog wat stangen en beugels nodig om de bak goed aan te kunnen sturen.
Avatar gebruiker
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 6330
Geregistreerd: 21 nov 2005, 20:11
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Diesel Specifiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten

cron