MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 04:57

Motor afstellen van W123 Mercedes 230E

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Motor afstellen van W123 Mercedes 230E

Berichtdoor Slot » 25 mei 2008, 13:25

Hallo mensen,

Ik heb een Mercedes 230E uit '84, en als ik de auto start verzuipt ie bijna (zonder dat ik gas bijgeef). En dan langzaam gaat ie normaal draaien. Weet iemand hoe je dat beter kunt afstellen.

Groeten, Aarjen
Slot

Re:Motor afstellen van W123 Mercedes 230E

Berichtdoor agavengroen » 25 mei 2008, 18:08

weet je zeker dat je 'm "verzuipt"? Beschrijf a.u.b. wat nauwkeuriger wat er precies gebeurt. Aan de mechanische injectie valt naast de CO (beter afblijven als je niet weet wat je doet) en het stationaire toerental weinig af te stellen. Heb je de ontsteking nagekeken? Draait de motor goed rond? Zijn de kleppen gesteld?
Vaes
agavengroen

Berichtdoor Trouwkoets » 26 mei 2008, 11:49

Aarjen, Vraag van Vaes is wel belangrijk.

Bij de K-jetronic zijn er 2 subsystemen betrokken bij het warmlopen:
- de warmloopregelaar, deze zorgt voor een rijker mengsel
- een extra luchtschuif, waardoor het toerental stationair verhoogd wordt. Het kan zijn dat deze niet goed functioneert.

Bij de start zelf wordt onder de 5° C ook gebruik gemaakt van een koude start injector. Deze zal brandstof injecteren tot maximaal 20 sec. na een succesvolle start. Het kan zijn dat deze lekt of nadruppelt. Daarnaast is het mogelijk dat de gewone injectoren niet mooi sproeien en nadruppelen.
Trouwkoets

Berichtdoor Slot » 15 jun 2008, 15:22

Bedankt voor de aanwijzing.

Ik hoop niet dat het me veel gaat kosten..

Nederlands als ik ben ;-)

Groeten
Slot

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto