door huperdepuup » 22 jun 2011, 00:02
Reactie op Caspar.
Het vacuum van de centrale vergrendeling heeft bij mijn weten niet van doen met het vacuum dat de vervroeger regelt. Die werkt op het motorvacuum.
Mijn 250 heeft electronische ontsteking. Maar omdat ik in de luxe (wat heet) verkeer dat ik ook nog een andere (behoorlijk afgereden) 250 heb, is de onderdelenvoorziening niet een probleem.
Hoewel de verdelerkap van de 'probleem-250' goed lijkt (brandschoon, geen haarscheurtjes), heb ik de verdelerkap van de oude 250 al geprobeerd.
Maakt geen verschil.
Het probleem doet zich voor bij flink gasgeven. Dan houdt de motor merkbaar in. Als je echt vol gas geeft, zodanig dat de kick down in werking treedt, dan slaat de motor vaak helemaal uit.
Volgens mij ligt het niet aan de bak. Het is echt de motor die helemaal stil valt als het probleem zich voordoet.
Huub
Hoi. Het verhaal lezend zou ik er voorlopig vanuit gaan dat de carb goed is. Ook de brandstoftoevoer lijkt in orde (dat zou immers pas problemen geven als de vlotterkamer leeg is). Blijft wat mij betreft over de onsteking en het vacuum.
De lekke cv zou ik even ontkoppelen en afdoppen. Veranderingen in het vacuum zouden ook effect moeten hebben op het schakelgedrag van de automaat. Vraag: schakelt de automaat goed, dat wil zeggen wordt er anders geschakeld onder verschillende belastingen? Geen slip, niet te vroeg/te laat?
Een M123.920 heeft volgens mij nog geen elektronische ontsteking, en is dus in principe stroring gevoelig. Probeer ergens een zelfde type (!) verdeler te regelen (MP, Ebay) en monteer deze tijdelijk om te kijken of de situatie verbetert.
Nogt een idee: je beschrijft dat het probleem optreedt als de kick-down wordt ingetrapt. Dit is toch een soort schakelaar die er voor zorgt dat de automaat terug schakelt? Hoe werkt dat? Gaat dat helemaal goed?
En wat gebeurt er als je (bija) vol gas geeft zonder kick-down bij verschillende toerentallen, snelheden en in verschillende verzetten van de automaat? pakt de motor dan wel goed op? Als dat laatste het geval is dan zou ik verder gaan zoeken in de richting van de kick-down en de vacuum regeling van de automaat.
Caspar