[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Motor houdt in : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 11:56

Motor houdt in

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Motor houdt in

Berichtdoor Sander B » 22 feb 2009, 19:00

De motor van mijn 200 benzine houdt soms in. Ik heb het idee dat het te maken heeft met het warm worden van de motor. Het gebeurt namelijk als ik een stuk gereden heb, daarna even stilsta (niet bij het stoplicht, maar bijv. ff tien minuten als ik boodschappen doe), of als ik van de snelweg kom en dan een stuk langzamer in het stadsverkeer rijdt. Het inhouden/stotteren gebeurt bij gelijk gas, gas geven gaat wel goed.
Na even rondneuzen op het forum lijkt het dat het aan valse lucht ligt, of aan slechte benzine toevoer.
Iemand andere ideeën?
Lijkt me niet waarschijnlijk, maar komt vapor lock voor?

Bedankt & groeten,
Sander
Sander B
 


Re:Motor houdt in

Berichtdoor Sander B » 23 feb 2009, 12:33

Misschien moet ik de vraag zo stellen: ziet iemand het (mogelijke) verband tussen het warmer zijn van de motor in het inhouden? Dan kan ik mijn zoektocht wat verder toespitsen.

Alvast bedankt!
Groet,
Sander
Sander B
 


Re:Motor houdt in

Berichtdoor wwwW123 » 23 feb 2009, 20:46

loop eerst je normale onderhoud door, zoals kleppen stellen, onst.check (vervroeging enz.), Benz.filter enz.
dan neus in de forums en als je dat gecheckt hebt, mail hier nog een keer. luchtfilter ook even kijken enz.enz.
Avatar gebruiker
wwwW123
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1582
Geregistreerd: 12 maart 2007, 12:22
Woonplaats: Helmond
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Motor houdt in

Berichtdoor Jeroen » 24 feb 2009, 01:47

Al die dingen als hier boven vermeld checken. En kijk eens of er ergens mogelijk een scheurtje in een rubber zit waar valse lucht wordt aangezogen. Kan als het nog koud is net afsluiten en bij warm worden wordt het allemaal net soepeler en laat wellicht lucht in. Even goed kijken bij allen aansluiten op de carburateur en alle slangetjes die je daar ziet. En kijk eens goed naar de bevestigingsmof van de carburator op het inlaatspruitstuk.

Succes Jeroen
Avatar gebruiker
Jeroen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1321
Geregistreerd: 09 apr 2006, 20:30
Woonplaats: Spijk, gemeente Lingewaal
Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Motor houdt in

Berichtdoor Weizengelb » 24 feb 2009, 13:08

Mijn 200T van 1981 (met M102 motor) heeft dat ook.
Alleen bij gelijkblijvende snelheid (weinig gas geven) houdt hij wat in en "trekt"niet constant.
Het is niet zo heel erg, maar toch licht storend.
Ik zoek het probleem in de carburateur. Ik heb nog niet gekeken, maar misschien een scheurtje in het membraan van de luchtschuif of de naald vernieuwen.

Als je wat gevonden hebt hoor ik het graag!
Groetjes,
Mathieu
Das Beste oder Nichts!
Avatar gebruiker
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 2689
Geregistreerd: 20 jan 2006, 13:38
Woonplaats: Eindhoven
Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re:Motor houdt in

Berichtdoor Sander B » 30 maart 2009, 20:53

Ik heb de motor pas bij een garage aan de computer gehad, en daar bleek e.e.a aan de afstelling van de motor niet helemaal goed te zijn. Ik ga nu eerst bougiekabels, verdelerkap, rotor en bougies vervangen en dan gaan we de motor opnieuw afstellen. Waarschijnlijk ligt het inhouden aan een slechte bobinekabel en een versleten rotor/verdelerkap.

Verder nog een vraagje: waar meet de economymeter precies? De mijne reageert niet echt op gasgeven. Ik heb het gasschuifmembraan in de carburateur al nagekeken, dat is nog goed. Waar kan ik nog meer kijken?

Bedankt & groeten,
Sander
Sander B
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 94 gasten