[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
Motor inwendig reinigen : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 00:38

Motor inwendig reinigen

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Motor inwendig reinigen

Berichtdoor MarceldB » 03 apr 2006, 23:54

Mijn motor heeft inwendig best wat zwarte aanslag. Waarschijnlijk veel korte stukjes.

Nu zag ik laatst een soort reinigingsmiddel dat je vlak voor het verversen in je motor gooit. Even flink warm laten lopen en dan olie verversen.

Wie heeft hier ervaring mee? Hoe schadelijk kan dat zijn?
MarceldB

Antwoord:Motor inwendig reinigen

Berichtdoor Robert » 04 apr 2006, 02:13

Ik zelf ben niet zo kapot van al die middeltjes, zelf slechte evaring met slick50, misschien eens proberen met brandstof reiniger, hoewel hier ook de meningen over verdeeld zijn, maar kan volgens mij minder kwaad als olie toevoegingen/vervangers .

Succes Robert. ;)

Robert

Berichtdoor MajikSimon » 04 apr 2006, 23:00

Tsja black sludge

heel goed ertegen helpt semi-synthetische olie valvoline maxlife heb ik gemerkt

Zitten ongewtijfeld ook gevaren aan van lekkages van pakkingen door teveel troep oplossen, en verstoppingen als je het gewoon 15000km zou laten zitten. Bij mij heb ik dat opgelost door de olie in het begin vaak te wisselen, alle pakkingen die lekten / zweten had ik al vervangen.Zowiezo heeft die maxlife spullen erin die pakkingen eerder doen zwellen dan iets anders, lekkages door die olie op zich daar geloof ik niet zo in.
MajikSimon

Berichtdoor Harrie » 21 apr 2006, 23:09

Heren....
motor inwendig reinigen is best goed mogelijk, mits je het juiste produkt hiervoor gebruikt.
Ik gebruik TECFLOW motor reinigingsprodukten.
Helaas is dit niet in de detailhandel verkrijgbaar, maar wel voor de leden van deze club.
Bij mij in de garage is het mogelijk een proffessionele motorreiniging te laten uitvoeren, daarbij ook nog de nodige supplementen gekocht kunnen worden, zoals ceramische toevoeging in de olie.
Iedereen weet dat ceramic een duurzaam smeermiddel is, je kan het dan ook gegarandeerd 50.000 kilometer mee rijden, en probleemloos de regulaire olie wissels doorvoeren.
Daarnaast is een brandstofsysteem reiniging een aanvulling op de motorreiniging.
Deze toevoeging in de tank, reinigt het gehele brandstofsysteem, injektoren, verstuivers, brandstofpomp, leidingen en vooral de klepzittingen.
Voor meer informatie kun je met mij kontakt opnemen, 06-52304007, of bij een bezoek aan Klasse Klassiek te Westbroek.
Groet, Harrie Puite.
Harrie

Berichtdoor patella902 » 22 apr 2006, 09:18

Shell claimt dat hun speciale brandstoffen; Vpower en zo, ook reinigende eigenschappen hebben. Een aantal keer tanken hiermee zou de motor ook inwendig reinigen. Zou dit ook werken?
patella902

Berichtdoor MarceldB » 22 apr 2006, 09:54

MarceldB

Berichtdoor zilver » 24 apr 2006, 20:00

Ik heb al diverse malen Forte gebruikt met goed en aantoonbaar resultaat.
Bij vervuilde motor motor-flush toevoegen bij warme motor,niet rijden!!!!!!
De beste manier is als de motor op bedrijfstemp.is
het toete voegen de motor stationair te laten draaien ongeveer 20 minuten.
Let op daarna olie verversen en filter vervangen.
Zilver
zilver

Berichtdoor JeroenW » 26 apr 2006, 19:43

Hadi Marcel;
Ik sluit mij bij Zilver aan en heb ook goede ervaringen met de flesjes van Forté.
Forté heeft een site op internet als ik mij goed herinner.
Succes Jeroen
JeroenW

Re:Antwoord:Motor inwendig reinigen

Berichtdoor MajikSimon » 25 okt 2008, 21:29

Weet iemand waar je dat spul van Forte kan kopen? ik wil het graag gebruiken voor een vervuilde motor, heb hier een aantal winkels gehad die het niet kennen en ander spul adviseren omdat ze dat wel verkopen...van Wynn's, dan ken ik en dat vind ik redelijk maar niet top. Van Forte heb ik heel goede verhalen gehoord.

ik zoek specifiek dit middel :Forte motor flush.
Weet iemand waar ik dit kan kopen? liefst in buurt rotterdam en/of tilburg.
Bedankt...

EDIT: ik weet dat er een website is van Forte, hier staat niet waar het verkocht word. Ook weet ik dat het in principe aan garages wordt verkocht.<br><br>Post edited by: majiksimon, at: 2008/10/25 21:30
MajikSimon

Berichtdoor Spooky280CE » 26 okt 2008, 13:30

Hallo Members,

Forte heeft een hele reeks van dit soort middeltjes voor allerlij doeleinde en is voor zover ik weet alleen via garages te verkrijgen.
Forte motorflush word voornamelijk gebruikt bij motoren met bijna verstopte of mindegoed functionerende hydraulische klepstoters.
Werkt inderdaad en dan spreek ik uit eigen ervaring naar behoren.

Eric.
Spooky280CE

Berichtdoor MajikSimon » 26 okt 2008, 19:35

ok
iemand een idee waar het te krijgen is?
MajikSimon

Berichtdoor Hans230CE » 26 okt 2008, 21:45

Re:Antwoord:Motor inwendig reinigen 2008/10/26 12:30
Hallo Members,

Forte heeft een hele reeks van dit soort middeltjes voor allerlij doeleinde en is [color=#FF0000]voor zover ik weet alleen via garages te verkrijgen.

Eric. [/color]

dat het via de garagebedrijven te verkrijgen is lijkt me ondertussen duidelijk. Die vraagt krijgt antwoorden bij garagebedrijven
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re:Motor inwendig reinigen

Berichtdoor henklith » 27 okt 2008, 01:17

Grote vraag vind ik wanneer moet je die reiniging middelen nu gebruiken, ik bedoel, welke indicaties aan een motor moet je waarnemen om te besluiten om hier uberhoubt aan te beginnen?
Groet, henk
henklith

Berichtdoor Citrobenz » 27 okt 2008, 10:49

Henk,

Als je een goeie olie er in doet en op tijd ververst hoef je de motor niet te reinigen.
Liever niet zelfs.
Maar de problemen komen vaak na het niet tijdig verversen of bij goedkope olie.

Maar goed over olie is al genoeg geschreven.
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee

Berichtdoor henklith » 27 okt 2008, 11:11

Absoluut Henk, daar gaan we het ook niet over hebben :o))
Maar het is natuurlijk altijd wel zinvol om de signalen die je als bestuurder krijgt van de totale "performance" van de motor in de gaten te houden.
Allereers natuurlijk is het onderhoud van belang, dat zal al heel wat trammelant voorkomen.
Maar stel dat dat allemaal volgens het boekje verloopt, dan heb je natuurlijk altijd nog zaken als, slechter starten, enorme roet uitstoot, hoog brandstof verbruik ed.
En dan is de vraag wat kan ik nog eens extra voor het motortje doen :0)
Groet, Henk (die andere)
henklith

Berichtdoor Spooky280CE » 27 okt 2008, 14:15

SEA FOAM!!!!!

Dit schijnt de nieuwe rage(in de U.S.A) op het gebied van motorreinigers te zijn.
Hieronder een link naar een film over het gebruik hiervan.
http://www.youtube.com/watch?v=Ef3HNvxb ... re=related

En hier nog een.
http://www.youtube.com/watch?v=KhPsL-6VjLc&NR=1

En hier een waarbij het misgegaan lijkt te zijn.
Bij deze gebruiker begon een klep te tikken na het gebruik van dit product.
Hoe en of hij het goed gedaan heeft is natuurlijk niet te zien.
http://www.youtube.com/watch?v=AS4deu3j ... re=related

En hier de promotiefilm over het product zelf.
http://video.google.com/videoplay?docid ... 5726229173
Let wel ik heb geen idee of dit product goed werkt en weet ook niet of het hier te krijgen is hoewel je tegenwoordig alles via het internet kan bestellen.
Het is eigenlijk alleen om te laten zien wat voor aparte producten tegenwoordig op dit gebied te krijgen zijn.
Spooky280CE

Berichtdoor MajikSimon » 27 okt 2008, 15:08

hehehe mooie filmpjes

ja nou de "signalen" hier zijn ee nontzettende smerige aankoekende laag bruine drap aan de binnenkant van het kleppendeksel.Hier en daar 1 a 2 mm dik.

je hoeft geen einstein te zijn om te snappen dat als dat eens loslaat dat er dan inderdaad vanalles verstopt, de oliezeef, of oliekanalen in de kop.

Dat kan goede olie op zich al doen, laat staan een motorreininiger/flush.Dus ik wil het er eerst met de hand vanaf halen, met een borstel en diesel ofzo.
MajikSimon

Berichtdoor wwwW123 » 27 okt 2008, 15:53

zo denk ik: stel dat je een middel hebt, wat alles losmaakt, wat gebeurt er dan met je kleine doorvoertjes, gaatjes, olieleidinkjes enz.?? misschien verstoppen die dan juist met die losgemaakte koek?
of het moet zo zijn, dat het werkelijk zover oplost, dat het vloeibaarder wordt..?
we zouden hier eigenlijk een advies van iemand moeten hebben, die het op tien wagens heeft uitgeprobeerd en wat de verschillen waren.
forte beweert dat het super spul is...<br><br>Post edited by: wwww123, at: 2008/11/23 13:06
wwwW123
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee

Berichtdoor Spooky280CE » 27 okt 2008, 22:20

Vorig jaar zomer begon mijn vw passat variant 1.6 op gas G3
(schone brandstof geen sludge vorming e.d.)met toen 228000 km op de teller na een poosje stationair draaien licht te tikken.
Dit tikkend geluid werdt na een aantal weken steeds erger en ging op gegeven moment ook bij hogere toerentallen niet meer weg.
Ik hield ernstig rekening met het feit dat ik door verstoping alle hydraulische klepstoters zou moeten vervangen.
Op advies van mijn monteur eerst een forte motorflush behandeling gedaan, klepstoters kunnen we altijd nog vervangen waren zijn woorden.
Ik moet zeggen dat ik hem tot vandaag de dag al langer dan een jaar geleden en nu 268000 km op de teller zeer dankbaar ben.
Motor spint nog steeds zijdezacht zonder welk bijgeluid dan ook.

Eric.
Spooky280CE

Berichtdoor mischa » 22 nov 2008, 17:18

mischa

Volgende

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto