Jongens! We dieselen weer verder!!!!!!!!!!!
De 240D snort als een jonge kat. Het is in koude toestand een paar tellen gloeien en het loopt meteen alsof ie de wereld rond wil. Compressie 3 keer 26 bar een keer 24. Lijkt me geweldig toch?
De stuurbekrachtiging laat nog even op zich wachten, want de monteur vond het stuurhuis niet netjes genoeg. Alleen maar beter vind ik, dan is het tenminste in een keer goed.
Heb al aardig wat km's gereden vandaag en het is een fantastisch gevoel weer in je eigen vertrouwde wagen te zitten. Bovendien merk ik de vermogens- en koppelwinst zeer duidelijk. Fijn hoor op deze manier. Toch ga ik het 55pk blokje vast missen, tenslotte heeft ie er 30 jaar en een goede 9 ton in gelegen. Jammer, maar wat was nu wijsheid? Een kans om een zeer goede 240D met stuurbekrachtiging in een keer over te zetten met garantie voor een derde van de revisiekosten van die 200D.
Dit rijdt in ieder geval geweldig en heb niet de indruk dat de wagen z'n originele motor mist, of zal het zich nog wreken? Wie weet, dit topic krijgt hopelijk geen negatieve wending meer binnen 20 jaar....
Groet en bedankt voor jullie meeleven en steun tijdens mijn W123 loze weken. Jullie weten, voor de rest staan hier alleen maar 114's
Job met weer trots tokkelende topasbrauner