Ik ga niet zeggen dat jouw 280CE geen 420.000km gelopen kan hebben coupe 280. Maar je weet niet hoe. Je kan altijd alles repareren. Ook ben ik ervan overtuigt dat de M110 nog de beste is uit de 6 cyl.serie. Ook de overgang naar de TZI ontsteking (halgever)zoals op de latere 250 s zat gaf natuurlijk al een verbetering. Maar het feit bleef toch gewoon dat zeker op LPG het donderen bleef. Te hard stationair,uitvallen,na kort ritje niet meer gestart krijgen enz enz enz. Ook mechanisch gebeurde er op lage km standen toch tevaak gekke dingen met de distributie of het ,,zomaar,, afbreken van de uitlaatklepstelen. Hier was pas ook weer zo n gevalletje
http://mercedesclub.nl/index.php?option ... 39&catid=1
Gelukkig gaf dat verder geen motorschade omdat die uitlaatklep in de elliptisch vormige verbrandingskamer precies op het cilinderblok bleef staan en de zuiger net niet kon raken. Lekker was dat, had je ca 40.000 km daarvoor de kop op gas aangepast en dus ook ALLE kleppen vernieuwd.
Wat denk je dat zo n klant daarvan vond ? Die wilde terecht garantie welke hij dan ook kreeg. Er was geen enkel verband te leggen tussen fabrikaat van de kleppen (bv TRW , ATE of originele van de dealer)of dat ie op benzine of LPG liep.
Brak gewoon af daar waar het dunnere gedeelte begon bij de klepspieen. Ook bij motoren op benzine met lage km standen.
Ook kwamen de klanten ook vaak terug na een beurt van hij loopt weer niet goed. Alles weer gewoon verlopen en na afstellen was het weer even OK, maar wederom kon je dat voor garantie doen.
Ook kon je vaak erachteraan omdat zo n ding s morgens niet starten wilde. Kortom je kon er geen tevreden klantenbestand mee kweken.
Opdenduur weigerde we ze dan ook.
Soms kon je helaas zo n benzine niet weigeren,bv van een grondverzet bedrijf die 5 van die W115 diesels had voor z n kraanmachinisten en de baas zelf in een W123 300D reed. De directeur kocht voor z n vrouw 1 v/d laatst W115 s ,een 200 benzine. Zo n goede klant kon je natuurlijk niet zeggen ,,rot maar op met je troep,,. Gelukkig ging ook dat ding na een paar jaar naar z n personeel nadat wij er een diesel van gemaakt hadden.
De ex 250 taxi was geen 123 maar een serie 1.5 W114 van 1973. Is zomogelijk nog rampzaliger met z n 2 dubbele zenith carburateurs en eeuwig lekkende hotspotkleppen dan een W123 250 met enkele carburateur.
Wat ze op de site s schrijven over hoe goed sommige dingen wel zijn kan ik alleen maar lachen.
Het lijkt wel of alles vroeger beter was.
Op het moment dat er clubs ontstaan van dingen waar mensen gek van zijn lijkt het wel of er niets negatiefs over gezegt mag worden. Het betreffende object word dan ,,geromantiseerd,, lijkt het wel.
Niet alleen bij Mercedesclubs maar ik zie dat ook bij een andere (motorfiets)club waar ik lid van ben.
Ik kan dat niet zo goed begrijpen , ik zeg dan ook geen wit tegen iets wat zwart is.