MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 04:54

Motor loopt onregelmatig stationair

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Motor loopt onregelmatig stationair

Berichtdoor Fernando280TE » 15 nov 2008, 01:43

Hallo allen,

De motor van mijn 280TE loopt onregelmatig op benzine en gas. Heeft iemand enig idee?? Ik heb mijn ontsteking laten afstellen en ook de kleppen staan goed. Vervolgens heb ik ook de bougies nog vervangen.... Hmm wat kan ik nog meer doen?

groet,
Fernando
Fernando280TE

Re:Motor loopt onregelmatig stationair

Berichtdoor Adrieaantjuhh » 15 nov 2008, 03:17

ik had vorige week het zelfde euvel bij mij zat er een vacuum slangetje los wat van je luchtfilter naar je inlaat spruitstuk loopt, wie weet is het wel het zelfde probleem

groet arjan
Adrieaantjuhh

Berichtdoor Fernando280TE » 15 nov 2008, 10:56

Dank voor de suggestie, maar ik denk het niet. Ik heb de kleppen en de ontsteking laten stellen bij een Mercedes garage (en hoop na de kleppenstelworkshop het zelf te kunnen) en daar heb ik ook al gezegd dat de motor onregelmatig liep. Ik had het probleem al voor het afstellen en heb het nu nog steeds. Nou is het niet echt een heel groot probleem, want de motor slaat niet af of zo, maar mooier is het als die mooi 'rond' loopt.
Ik heb ze echter gevraagd om alleen de ontsteking en de kleppen te stellen omdat ik even de financiële middelen mis om ze uitgebreid naar dit euvel te laten zoeken. Ze gaven ook aan dat het onregelmatig lopen niet verholpen was met dit afstellen. Ik denk dat ik mag aannemen dat de slangetjes en dergelijke wel weer goed hebben aangesloten.
Maar ik ga het wel even controleren.
Groet,
Fernando
Fernando280TE

Berichtdoor Robinson230ce » 16 nov 2008, 16:38

Hallo,

Om even in te haken op dit probleem, mijn 230CE heeft ook problemen met zijn stationaire stand. Als de motor warm wordt loopt mijn teorental stationair te hoog op, hierdoor slaat de automaatbak in zijn D/R.
Weet iemand hoe ik dit kan herstellen?

Groetjes Robin
Robinson230ce

Keer terug naar Techniek