Vandaag ging de motor weer eens niet uit na sleutel omdraaien. Dat gebeurde soms vaker en vaak ging het ook goed.
Maar vanmiddag schakelde ook de automaat niet meer door, dus moest ik maar een een vacuumlek gaan opsporen.
Wat een pokkewerk! Uren lang afdoppen en blijven testen met de vacuummeter.
Uiteindelijk blijkt het omschakelventiel van de automaat, bovenop het kleppendeksel, lek.
Als je er op blaast, dan voel je de lucht langs het drukknopje blazen. Klote dus.
VRAAGJE: Heeft iemand nog zo'n dingetje liggen?? (Voordat ik alle slopers afbel) Ik zie ze op de bekende onderdelen-sites niet staan en heb begrepen op het forum dat die dingen al lang uitverkocht zijn bij de dealers.
VRAAGJE 2: kan ik probleemloos rijden als ik de vacuumslang naar de bak direct op de vacuumregelaar op de pomp aansluit? (Bypassen van het omschakelventiel dus.)
Het lijkt mij dat hij dan gewoon weer schakelt. Hij zal alleen niet meer in de 2 gaan staan bij stationair. Klopt deze denkwijze?
Bij voorbaat dank voor het meedenken.
Gr. Mark(2)