[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 379: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
Motor schud heen en weer : Diesel Specifiek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 nov 2024, 05:00

Motor schud heen en weer

Specifieke zaken omtrent het rijden op diesel kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent diesel hier verzameld hebben staan.

Motor schud heen en weer

Berichtdoor HuGoBoSs » 23 feb 2008, 22:03

Hallo Mercedes kenners

ik heb een probleem met een 300 Turbo diesel
motor schud als die koud is en hij schud nog meer als die warmer is
bij 85graden schud die het meest

en bij 40 het minst voor de rest loopt die wel goed volgens mij
Als het koud is moet ik 8 seconde door starten warm start die na 2 seconde al

voor de kenners onder ons ik heb een filmpje gemaakt zodat die even kunnen luisteren of hij wel goed loopt
ik heb zo het gevoel dat de kleppen tikken met warme motor

Post edited by: HuGoBoSs, at: 2008/02/23 21:06
HuGoBoSs

Re:Motor schud heen en weer

Berichtdoor alex240diesel » 23 feb 2008, 22:18

Aan de hand van het filmpje kan ik niet zeggen dat je motor echt veel trilt, maar ik vermoed dat ik hoor dat hij een cilinder niet gebruikt, maar kan me vergissen ;)
alex240diesel

Berichtdoor HuGoBoSs » 23 feb 2008, 22:24

Hoi alex bedankt voor het snel reageren

ik denk juist dat alle cylinders gewoon mee draaien

want als die helemaal koud is schud die veel en veel minder
als een cilinder niet zou werken dan heeft die met koude motor veel meer moeite om alles te laten draaien :)
of heb ik het mis?
HuGoBoSs

Berichtdoor nico » 23 feb 2008, 22:27

ik denk kleppen stellen
nico

Berichtdoor Dionneke1963 » 23 feb 2008, 22:57

Ben geen dieselrijder of kenner, maar mij lijkt het toch dat alle 5 de cilinders hun werk doen. Ik vind hem zelfs mooi regelmatig lopen, schudden vind ik ook meevallen, maar die tik klinkt nogal. Nu is dat voor een benzinerijder toch nogal snel als hij bij een diesel staat, maar het lijkt haast dat er iets door het schudden tegen de carrosserie "tikt". Alhoewel deze tik ook weer lekker met de regelmaat van de motor loopt.

Ik vind het wel geweldig dat jij er een filmpje van maakt en het dus nog beter kunt laten horen en zien. Probleempje is dat wij het schudden niet voelen en het geluid van de tik niet kunnen volgen. Ik hoop dat ze je wat betere suggesties kunnen geven dan ik nu doe, want ik ben sowieso geen dieselkenner.

Succes

Post edited by: Dionneke1963, at: 2008/02/23 22:08
Dionneke1963

Berichtdoor HuGoBoSs » 23 feb 2008, 23:05

dioneke bedankt voor het reageren
het is trouwens een 5 cilinder :)

hij schud behoorlijk op het filmpje is het idd niet duidelijk tezien

ik heb de auto gekocht uit Amerika
ik moet de filters olie enzo nog vervangen en een olie lekkage repareren

mischien loopt die dan wel beter

en maandan of dinsdag komt karaca mischien langs van dit forum om me kleppen te stellen/ controleren
HuGoBoSs

Berichtdoor Govert » 23 feb 2008, 23:09

Hij is inderdaad wat schudderig, een goede diesel ligt stil tijdens stationair en warme motor. Eerst maar even de rest van het onderhoud doen, dan pas kan er wat zinnigs over gezegd worden.
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Dionneke1963 » 23 feb 2008, 23:14

Haha, ik heb er maar 5 van gemaakt.

Tja, de belevenis van een achtbaan is op een filmpje meestal anders dan dat je zelf daadwerkelijk in zo'n kloteschuitje zit. Het is moeilijk om zo iets op afstand te bepalen en misschien als je er een dieselkenner bij hebt, je meteen verteld wordt wat het is. Misschien is het wel een simpele afstelling, maar ik laat me deze keer niet verleiden door te zeggen dat het je ontsteking is, haha

Nogmaals succes
Dionneke1963

Berichtdoor HuGoBoSs » 23 feb 2008, 23:18

@ govert ben druk bezig maart heb niet veel tijd
heb vandaag de luchtfilterhuis goed bevestigt de rubberestoot kussen waren kapot 3 stuks vervangen heb de rubbere ring van de u buis vervangen en heel lang stationair gedraaid zodat de motor een beetje bij kan komen 4 maanden stil gestaan is natuurlijk niet goed

Binnekort ga ik ook tankreiniger gooien in de tank die maakt vast de leidingen enzo ook schoon en de verstuivers

@dioneke bedankt :) you are funny
HuGoBoSs

Berichtdoor D!rk » 23 feb 2008, 23:41

Ik zou even de ophanging van de aandrijflijn even nakijken en de ophanging van de motor zelf. Heb dit zelf bij mijn wagen ook als 'schudden' ervaren. De ophanging bestaat uit rubber, en door de jaren heen verzeept dat, waardoor het niet meer goed werkt. Zodat trillingen aan de koets doorgegeven worden.

Groet

Dirk

Post edited by: D!rk, at: 2008/02/23 22:48
D!rk

Berichtdoor Dionneke1963 » 23 feb 2008, 23:44

Geen dank!
Bijlagen
mercedes20op20de20oprit7lq.jpg
mercedes20op20de20oprit7lq.jpg (24.88 KiB)
mercedes20op20de20oprit7lq.jpg
mercedes20op20de20oprit7lq.jpg (24.88 KiB)
Dionneke1963

Berichtdoor alex240diesel » 24 feb 2008, 00:51

Toch vind ik hem niet vloeiend lopen en of dat een cilinder is die wel of niet meedoet kan ik niet beoordelen
Ik hoor hem versnellen. In elkgeval zo komt het bij mij over.
alex240diesel

Berichtdoor HuGoBoSs » 24 feb 2008, 01:34

HuGoBoSs

Berichtdoor Benz300 » 24 feb 2008, 11:57

Hallo

ik heb ook een 300 turbodiesel,en heb precies hetzelfde.hij start wel goed,trekt als een lier,rijd verder prima,maar staat ook flink te schudden,vooral bij warme motor.
de kleppen zijn gesteld,en al het onderhoud is gedaan,en ik heb al een keer 10 liter benzine getankt en al een keer verstuiver-reiniger erin gegooid,maar geen verschil.
nu heb ik de motorophangrubbers nog niet vervangen,en er ontbreekt gewoon 1 zo'n motor-schokbrekertje.die heb ik nu liggen,maar moet 'm nog monteren.
als dat ook geen verschil maakt denk ik nog aan de verstuivers.

hoop dat je hier iets aan hebt.

groeten
john
Benz300

Berichtdoor alex240diesel » 24 feb 2008, 13:11

Ik denk niet zosnel aan injectoren, maar hoe schoon is je tussen filtertje, die dus direct voor je pomp tussen de brandstof leidingen zit?

Als de motor namelijk moeite moet doen om diesel aan te zuigen en daardoor te injecteren kan dit het probleem veroorzaken.

Kijk ook een keer in je tank, of daar alles goed schoon is. Mocht je daar vuil zien dan moet je de tank en het voor filter een keer reinigen.

Tank heb je vrij makkelijk uitgebouwd bij een sedan en T. Reinigen is lastiger, moet je met een ketting doen om de wanden te schrapen.

Filter is vaak schoon te maken door kokend water, maar kan je ook nieuw bestellen.

Mijn 240 had soort gelijke problemen en ik had dus een vervuild voorfilter, iets dat bij diesels veel voorkomt.

Post edited by: alex240diesel, at: 2008/02/24 12:12
alex240diesel

Berichtdoor HuGoBoSs » 24 feb 2008, 14:00

@ Alex
de voorfilter die van plastic is die heb ik inmiddels vervangen toen ik de auto pas had was die idd erg vervuild en zwart groen achtig
heb het vervangen en nu is die mooi geel zonder vierzigheid

ik heb ook perongeluk de tank leeg gereden met de vieze vuil filter mischien is er wel viezigheid door geschoten naar me pomp

ik ga binnekort ook die metalen diesel filter eens vervangen kijken wat die dan doet

zag net ook dat te retourleidingen bij de verstuivers een beetje door dreinen mischien pakt die daar wel valse lucht en dat die daarom schud?
er zit nu van dat canvas slang ik ga er rubber van maken dat heb ik bij me 200D ook gedaan het kan geen kwaad zal alleen maar beter worden

Waar ik ook aan zit te denken is dat ik mischien vocht/condens heb in me tank auto heeft immers 4 maanden stil gestaan met 10 liter diesel er in

en wat ik ook tegen kwam is dat de luchtfilter best dicht zit ik heb hem net uit geklopt en weer terug gedaan auto rookt gelijk veel minder

ik heb binnekort een hoop tedoen zie ik wel weer
een busje tankreiniger lost mijn problemen wel op denk ik nadat ik de luchtfiler olie en dieselfilter heb vervangen
en eerst goedkoope lidl olie er in even blok spoelen en dan goede olie van texacco of shell er in 15/40 met een nieuw olie filtertje :)

Wat ik ook niet begrijp is dat als ik met koude motor de olie dop er af draai met draaiende motor er geen rook of olie spat en met warme motor komt er een klein beetje rook... Dit moet toch anderom zijn juist met koude motor moet die roken van uit de oliedop of heb ik het mis

Post edited by: HuGoBoSs, at: 2008/02/24 13:02
HuGoBoSs

Berichtdoor alex240diesel » 24 feb 2008, 14:55

Nee met een warme motor, rookt de olie een beetje. maar dat is vaak een lichte vorm van condens. Wanneer die war is is de olie dunner en spettert deze meer, ook kleine beetjes water worden dan weggewerkt.

Als je alleen maar kleine stukjes rijd hoopt er toch langzaam water op in het carter, probeer dus niet alleen maar korte stukjes te rijden, maar zorg er ook voor dat je langere stukken rijd ongeveer 50 km. zal voldoende zijn.

Als je vorige filter zo vies was, denk ik dat je hetbeste je tank een keer nagenoeg leeg kan rijden en dan deze en het filter een keer reinigen. ook andere filters dan weer vervangen. Voor je brandstof pomp en injectoren, kan je kijken wat Diesel purge voor resultaat heeft. Als je dit puur toepast dan verwijderd dit spul zelfs diesel alg dus goede kans dat je pomp en injectoren dan weer echt schoon zijn.

Lucht filter moet je, als je hem nu al hebt moeten uitkloppen, ook maar vervangen. Lucht is ook belangrijk bij een verbranding. Moet je voor de grap zelf maar is door een zakdoek gaan ademen, heb je ook minder vermogen ;)

Het goed lopen van jou motor zit dus in de kleine dingetjes. niet echt iets om je echt zorgen over te maken.
alex240diesel

Berichtdoor DMC » 24 feb 2008, 21:06

compressie verschil in de cylinders onderling kan ook zorgen voor een schuddende motor...

is bij de mijne wel althans..één cylinder heeft ruim 3 bar minder druk dan de rest en de motor schudt ook
Liever een lasbak dan een leasbak
DMC
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee

Berichtdoor JantjeV8 » 24 feb 2008, 21:23

Er is nog steeds geen complete servicebeurt uitgevoerd.

Wel zijn er al een paar punten verholpen die ook echt heel erg nodig bleken.

Eerst de volledige service maar eens uitvoeren en dan pas echt oordelen.

Vervang ook je brandstofslangen. Als die poreus zijn krijg je ook trammelant. Dus ook de aansluitingen aan de tank!! Kun je gelijk je tank leeg laten lopen en het tankzeefje reinigen.

Verder natuurlijk olie en brandstoffilter, en kleppen stellen.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja

Berichtdoor HuGoBoSs » 25 feb 2008, 08:19

Hoi Alex
ik hoop dat het kleine dingen zijn
ik heb vandaag een stukje gereden met groene kenteken platen hij rijd wel goed alleen hoor ik op klinker wegen een gebonk van achter schokbrekers zijn goed en zitten ook goed vast mischien is er een Rubbertje uitgedroogd ofzo:)

ik heb ook een nieuw filmpje met koude motor daar schud die helemaal niet alleen hoor je wel even dat de toeren wat hoger draait terwijl er geen gas word gegeven :)

HuGoBoSs

Volgende

Keer terug naar Diesel Specifiek