Hallo Mercedesliefhebbers!
Ik heb een geweldig leuke oude Mercedes (automaat) die ik net uit de winterstalling heb gehaald. Gepoetst, bandjes opgepompt, binnenkort grote beurt, APK en gaan met die banaan! Helaas merkte ik al snel dat m'n auto niet terugzakt naar het normale toerental als ik stil sta (stationair). Ik ben geen autotechnicus of -kenner maar zal toch proberen uit te leggen hoe t zit..
Ik heb onder de motorkap gekeken en ontdekte daar een soort schakelaartje waarmee je gas geeft, het staat in verbinding met je gaspedaal. Dat dingetje zakt, wanneer ik na gas te geven de pedaal loslaat, niet meer helemaal terug. Hij blijft dus een beetje gas geven. Hij zag er vies uit en dus besloot ik het schoon te maken. Later ontdekte ik een ander onderdeeltje. (Zie foto.) Het zit ook in dit gas-geef-systeem, het is van plastic, en het is gebarsten. Wellicht is dit ook een/de oorzaak? Kan iemand mij helpen met de naam van dit dingetje, en waar ik dit kan kopen? En of er eventueel andere boosdoeners zijn of onderdelen die ik zou moeten controleren?
Alvast heel erg dank!