[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Motor zakt niet meer terug naar normaal stationair toerental : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 15:23

Motor zakt niet meer terug naar normaal stationair toerental

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Motor zakt niet meer terug naar normaal stationair toerental

Berichtdoor Valerie-01 » 26 maart 2012, 14:16

Hallo Mercedesliefhebbers!

Ik heb een geweldig leuke oude Mercedes (automaat) die ik net uit de winterstalling heb gehaald. Gepoetst, bandjes opgepompt, binnenkort grote beurt, APK en gaan met die banaan! Helaas merkte ik al snel dat m'n auto niet terugzakt naar het normale toerental als ik stil sta (stationair). Ik ben geen autotechnicus of -kenner maar zal toch proberen uit te leggen hoe t zit..
Ik heb onder de motorkap gekeken en ontdekte daar een soort schakelaartje waarmee je gas geeft, het staat in verbinding met je gaspedaal. Dat dingetje zakt, wanneer ik na gas te geven de pedaal loslaat, niet meer helemaal terug. Hij blijft dus een beetje gas geven. Hij zag er vies uit en dus besloot ik het schoon te maken. Later ontdekte ik een ander onderdeeltje. (Zie foto.) Het zit ook in dit gas-geef-systeem, het is van plastic, en het is gebarsten. Wellicht is dit ook een/de oorzaak? Kan iemand mij helpen met de naam van dit dingetje, en waar ik dit kan kopen? En of er eventueel andere boosdoeners zijn of onderdelen die ik zou moeten controleren?

Alvast heel erg dank!
Bijlagen
foto.JPG
foto.JPG (121.36 KiB)
Valerie-01
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 26 maart 2012, 13:33
Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1966
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: Motor zakt niet meer terug naar normaal stationair toerental

Berichtdoor Fritske » 26 maart 2012, 14:39

Dit lijkt het gewrichtje van de koudstartverrijker. Dit mechanisme zorgt er voor dat bij koude motor, er wat meer benzine in de carburateur komt, zoek maar eens op de term koudstart, of warmloop.

Bij mij is ie ook gescheurd, maar ik heb hem met een tierap weer tegen elkaar geklemd, zodat hij toch vastzit op de schroefdraad. zit muurvast.
Fritske
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten