[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
motorkap : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 12:54

motorkap

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

motorkap

Berichtdoor Divine impious » 23 sep 2011, 10:32

Ik heb wat problemen met mijn motorkap..
Hij opent en sluit prima.. maar de kap opent maar ongeveer 45graden..
Omdat ik een meter of twee boven de aarde uittoren stoot ik dus met grote regelmaat mijn arme bolletje aan de 'hazetand' (lees grille)
Nu heb ik gehoord dat ik mijn motorkap ook in een verticale stand kan openen..
Klopt dit? en zo ja hoe werkt dat precies?

Ik heb de zoekfunctie al gebruikt, maar vind voornamelijk berichten over het mechanisme om de kap te openen.

groet Coen
Liever een ster op me neus , dan in me voorruit!
Divine impious
Senior Boarder
Senior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280E
Bouwjaar: 1980
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re: motorkap

Berichtdoor 280E1983 » 23 sep 2011, 10:55

Aan beide scharnieren zit een vergrendeling, die aan de bijrijders kant vergrendeld de kap schuin, aan de bestuurders kant wordt de verticale stand vergrendeld. Dus als je de kap open doet hoef je alleen maar die ene vergrendeling er af te halen (zit aan de voorzijde van het scharnier) en dan kan je de kap hoger duwen.
280E1983
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Bouwjaar: 1971

Berichtdoor Divine impious » 23 sep 2011, 11:32

aah ideaal :D

gelijk ff kijken :D
Liever een ster op me neus , dan in me voorruit!
Divine impious
Senior Boarder
Senior Boarder

Roepnaam:
Bouwjaar: 1980
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Leon » 23 sep 2011, 20:19

Maak meteen ff foto's; handig voor mensen met dezelfde vraag. :)
Leon

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto