Benzers,
Het is weer zover de APK komt weer. Druk met de laatste dingen afwerken nog net voor mijn vakantie en j.l. maandag net thuis gekomen nog wat lampen nalopen.
Bekend was een slechte lamp rechtsvoor (reflector roest) voor de rest moest de blauwe 200D de APK kunnen doorstaan. Bijna dus, de lamp gaf echt te weinig aftekening op de tester, moet vervangen dus. tijdens de testrit brak de keurmeester de handremkabel, bij controle bleek hier ook geen originele kabel tussen te zitten dezelfde zat er de vorige keuring ook tussen. Remslang linksvoor zit een slijtplekje op dus die ook vervangen (heel kleintje maar toch...)
Rest is in orde, joepie !!! Na ruim 10 weken op de steunen en klussen mag dat ook wel
Net kabel en remslangen gehaald, krengen benne duur !!!
voorste handremkabel kost ca €20 , remslangen kosten €31 per stuk !!!
Was dus in BTW ruim €90 Sleuros armer.
Slangen heb ik bewust nieuw gehaald, sloop en rubber gaan niet goed samen vindt ik. Je leven hangt ervan af dus moet goed zijn.
De witte 200 ook meteen laten doen, moet voor 5 okt dus ook bijna.
Linkerdorpel is slecht dit als advies, bandje achter zit tegen minimum ook adviespunt. Ook hier de roest in de koplamp rechts. Slecht beeld, dus reparatie. Ook het rechterachterwiel loopt zwaar ook reparatie. Net dus nogmaals naar de sloop voor lampen voor deze Bens, heeft nog nieuwe liggen maar 1 duplex rechts en aantal H4 links kon dus niets hiermee. Stond sloper met zwarte lamellen en mooie lampen verder. Voor leuk prijsje meegekregen. Net de zaak uitelkaar gehaald en de zwarte vervangen door de grijze uit de oude lampen. Tjonge wat kijkt hij nu weer fris uit zijn lampen
.Meteen maar de rem bekeken, blijkt vervuiling in de handrem delen te zijn. Maar wat zitten die bouten van de remklauw vast !!!!!! Met veel moeite toch los gekregen, toen kom de schijf eraf. ff opschuren en de zaak schoongemaakt, daarna weer in elkaar en ... klaar. Morgen dus aanbieden als gerepareerd.
Daarna heb ik tijd om de blauwe klaar te maken, is ook niet veel loos mee, maar het weer zag er donker uit dus even afgewacht.
Morgen dus ff de blauwe klaar maken en ook laten herkeuren.
Leuke is dat ik aan de witte eigenlijk nagenoeg niets heb gedaan, en toch met minimale dingen door de APK.
Zo nu slapen en morgen vroeg naar de herkeur.
Groetend
Kees<br><br>Post edited by: RenK, at: 2009/09/23 20:35