Ik heb nu meer malen ervaren dat mijn 200 benzine blijft na dieselen. Ik heb op dit moment maar een rede kunnen aandragen en dat is dat de automatische CO regeling niet was aangesloten. Deze heb ik nu aangesloten en voorlopig treed het niet meer op, maar graag wil ik mijn ervaring delen en natuurlijk weten wat anderen hiervan en over kunnen vertellen.
Wat ik weet is dat nadieselen bij benzine motoren ontstaat doordat de motor een erg arm mengsel kan blijven aanzuigen. Wanneer dit mengsel de juiste verhouding heeft zal de motor tot einde ten dagen blijven draaien zonder dat er maar 1 vonkje voor nodig is. Nu vraag ik mij alleen af hoe kan er een te arm mengsel ontstaan bij de geregelde stormberg carburateur? zonder regeling staan deze wel arm, Lambda 1.1 geloof ik, maar dit kan en mag eigenlijk niet voor problemen zorgen.
Ik heb de aansluiting voor de regeling nooit aangesloten gehad en rij normaal altijd op LPG en dan heb ik het probleem ook niet, maar met een warme motor 90 graden plus en op benzine, gaat hij na dieselen. CO regeling is nu aangesloten en het probleem is volgens mij nu verholpen maar we zullen zien.
Laat u allen horen <br><br>Post edited by: alex240diesel, at: 2008/06/20 18:46