Op de foto rechts een BERU 382GK direct herkenbaar aan de grote aluminium aansluiting. Van de beru s had je nooit dat de isolatie inklonk en ging een motorleven lang mee. Links op de foto zo n BOSCH gloeier waar het aansluitvlak gelijk aan het zeskant omhulsel ligt. Goed voor ellende en gelul dus.
Wij monteerde altijd alleen die BERU s kochten we met honderden tegelijk in.
Dat je bij dat paralel gloeisysteem een inschakelstroom meet van 90+ ampere wil ik graag geloven Henk.
Bij de latere W123 met de kleine snelgloeistiften en de zwarte kast op het L.binnenscherm maakte ze van die hoge inschakelstroom juist gebruik om het stuurapparaat de gloeitijd telaten berekenen.
Misschien iemand weleens opgevallen dat er bij dat systeem nergens een koelwatertemp.sensor zit welke het gloeistuurapparaat van info voorziet.
Bij het inschakelen van het contact en activeren van het gloeirelais kijkt de electronica naar de hoogte van de inschakelstroom. Bij koude gloeistiften (en dus koude motor)zal die zeer hoog zijn en de gloeitijd lang zijn tot het lampje doofd.
Bij warme motor en dus ook warme gloeistiften zal de inschakelstroom laag zijn en daardoor zal het gloeilampje niet of kort branden.
Ja Ja electronica in een W123 !!!!!!!