[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
niet starten 280TE : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 04:52

niet starten 280TE

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

niet starten 280TE

Berichtdoor edje » 03 nov 2008, 16:31

hoi allemal

heb een probleem met mijn 280TE uit 1983,hij gaat wel rond maar slaat niet aan,afgelopen donderdag duurde het ook wat langer dat hij aansloeg maar deed het wel daarna,nu dus niet meer.dit heb ik ook eens in de zomer gehad maar toen heb ik hem volgens mij verzopen.wat kan dit zijn en waar moet ik zoeken,moet er wel bij zeggen dat ik er zeer weinig in rijdt(jammer genoeg).ik hoop iets te horen.

gr edje
edje

Re:niet starten 280TE

Berichtdoor Wiebren240D » 03 nov 2008, 17:11

Hallo edje

ja ik denk bij het begin beginnen.
is er vonk op de bougies en krijgt de moter wel brandstof.
en waar loopt de moter op gas of benzine.
en wat is het een injectie moter of een carburateur moter.
is echt niet gemakkelijk om er op afstand een antwoord op te geven.

groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor edje » 03 nov 2008, 21:04

hoi

ben nu achter het volgende gekomen,als ik remmenreiniger in de luchtinlaat spuit slaat hij aan,dus ergens zoeken ik de brandstof aanvoer,ik denk zelf dat mijn brandstofpompje stuk is.

gr edje
edje

Berichtdoor JantjeV8 » 03 nov 2008, 23:47

Remmenreiniger is nog vluchtiger dan benzine. Die test die je deed geeft totaal geen uitsluitsel over de brandstof aanvoer in de cilinders of de ontsteking. Een zwakke vonk zal met remmenreiniger minder moeite hebben dan het benzinemengsel.

Zoals Wiebren zegt:
Trek de bougies er eens uit, vonken ze allemaal? Staat de electrode afstand goed?
Trek de verdeelkap er eens af en kijk hoe de rotor en kap van binnen er uit zien.
Hoe oud zijn je bougiekabels?
Hoe staan je kleppen gesteld?
Hoe is je luchtfilter?
De kans dat het aan je brandstof toevoer ligt acht ik kleiner dan de ontsteking.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee

Berichtdoor edje » 04 nov 2008, 09:17

hoi

heel de nacht de lader er aan gehad omdat hij gisteren leeg was naturlijk,en vanmorgem tikt broem lopen dat deed hij ook zo in de zomer,rara.

gr edje
edje

Berichtdoor JantjeV8 » 04 nov 2008, 14:05

Sowieso kan een onderhoudsbeurtje met de genoemde aandachtspunten nooit geen kwaad. Eventueel moet je je laadstroom en de accucapaciteit eens controleren.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee

Keer terug naar Techniek