MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 03:41

Nieuw lid

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. (en niet meer dan dat!!)
Ook als je al langer lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Dit is dus NIET de plaats om je vragen neer te zetten.
Daar hebben wij tenslotte een heel forum voor.

Nieuw lid

Berichtdoor IvoS » 10 jul 2010, 12:08

Beste w123club leden,

Allereerst zal ik mij even voorstellen: mijn naam is Ivo, 23 jaartjes jong en woonachtig in het mooie Maastricht. Al vanaf jongs af aan heb ik een passie voor automobielen.
Nu ik ben aangenomen voor mijn eerste echte baan, na eindelijk mijn studie voltooid te hebben, leek het mij een passend moment om mijn eerste auto aan te schaffen. Nu wil ik als liefhebber niet zo maar een auto, ik wil er een met karakter. Tijdens mijn studie heb ik een half jaar in Z-afrika gestudeerd en daar kennis gemaakt met het type W123 (e230). Ik heb deze auto een paar maanden gehuurd en optimaal kunnen ervaren wat het is om er eentje te bezitten. Eenmaal thuisgekomen liet het gevoel mij niet meer los om er ooit een te bezitten.
Nu ben ik nog in de oriëntatie-fase en heb nog niet een heel helder beeld van waar ik nu precies naar op zoek ben. Ga ik voor een sedan of coupe? Wil ik per se een m110 280 of neem ik genoegen met wat minder vermogen etc? Waar ik in ieder geval wel zeker van ben is dat ik geen project auto wil kopen. Ik ben dus op zoek naar een wagen in nagenoeg perfecte staat.
Gelukkig heeft mijn oom ervaring met het restaureren van auto's dus kan hij mij bijstaan bij een eventuele aankoop.

Ik hoop hier op het forum nog veel te leren, en misschien wel via het forum mijn droomauto aan te schaffen.

Mvg,

Ivo
IvoS

Re:Nieuw lid

Berichtdoor Luigi » 13 jul 2010, 10:48

Leuk weer een W123 liefhebber
Het is zeker wijs iemand mee te nemen met ervaring.
Zou me niet direct vastpinnen op een bepaald type maar eerder gaan voor goede auto.
Mijn auto die net (goed)gekeurd is en er goed uitzag voor de winter staat nu bij Toontje in zeeland.
Er blijkt nog heel wat laswerk aan te zitten.

Veel suc6 met zoeken.

Luigi
Luigi

Re:Nieuw lid

Berichtdoor adriaan300tdt » 13 jul 2010, 12:53

Ivo,

Heb je ook al eens in een diesel gereden? Weer een hele andere ervaring, en ook meer dan voldoende vermogen, de turbo dan wel. Ik zou ook zeker een automaat nemen, past het beste bij deze auto vind ik zelf. Succes met de zoektocht, neem er vooral de tijd voor. We zien de foto's wel verschijnen.

Groet
Adriaan
adriaan300tdt

Keer terug naar Even voorstellen