[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
NIEUW : Even voorstellen

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 05:03

NIEUW

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. (en niet meer dan dat!!)
Ook als je al langer lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Dit is dus NIET de plaats om je vragen neer te zetten.
Daar hebben wij tenslotte een heel forum voor.

NIEUW

Berichtdoor mercivo » 02 jan 2008, 14:48

Beste W123 fanaten,

Allereerst de beste wensen voor alle liefhebbers van de W123. Ik zelf vertoef al enkele maanden als gast op het forum en vond het een goed voornemen om mezelf voor te stellen met de auto. Mijn naam is Ivo Visser, woon in Hoogezand Sappemeer, 39 jaar, verkoper van elektrisch hang- en sluitwerk (wat is dat?), getrouwd, dochter van dik 2 jaar en veel te weinig tijd in een dag.
Ik heb sinds 6 september 07 een witte 300TD van 6 december 1979. Een maat, die zelf eigenaar is van een W115 (door hemzelf volledig gerestaureerd) en een W124, heeft me enthousiast gemaakt voor de W123 en me geholpen bij de aankoop. Ik heb ongeveer een maand of 8 gezocht en een hoop bagger gezien. Op Ebay in de USA naar een mooie TDT gekeken, maar durfde het niet aan. Want in NL op Marktplaats gekeken en n.a.v. mooie foto’s naar zgn. ‘smetteloze’ auto’s gekeken. Met een budget van 7000 euro, denk je dan echt iets goeds mee te kopen. In ieder geval een harde auto. Maar dat viel niet mee en gelukkig ben ik niet in mijn eentje naar die auto’s gaan kijken, want dan was ik vast te snel door de knieën gegaan en een ‘zwaar’ project gekocht voor teveel geld.
Maar op 6 september van het vorige jaar was het dan zover. Zoals gezegd het is een witte 300TD met op de teller (!?) 187.000 km. Een (tot nu toe lijkende) harde auto, gekocht in Sneek. Toen was de auto een jaar in NL en daarvoor enkele jaren bij in Frankrijk. Origineel is de auto in Duitsland geleverd. Intussen zijn er al een aantal zaken gedaan: alle oliën vervanger, nieuwe remvloeistof, alle filters vervangen, kleppen gesteld, 2 nieuwe banden achter, klokje in dashboard was defect (vervangen met een exemplaar van Ebay.de). Probleem van de centrale deurvergrendeling verholpen (dankzij de tips op het forum!). Bleek een haarscheur in het terugslagklepje in motorruimte naar dashboard te zijn. En meer van dat soort kleinigheden. Momenteel ben ik bezig om wat dashboard delen te bekleden met Zebrano. In de auto zat het standaard spul en wilde een wat luxe uitstraling maken. Nu kun je op Ebay allerlei onderdelen kopen, die nog best prijzig zijn en ik was bang voor kleurverschillen. Dus heb ik in Arnhem bij een houthandel zebrano fineer gekocht en wat dingen bekleed (zie ook fotootjes).
Bij Kenny (een 300TDT fanaat en bezitter, ook een member) heb ik de bakjes in aluminium gekocht voor achter de ventilator knoppen. Ziet er super uit en heb tot nu toe besloten deze in alu kleur te laten. Er zijn nog vele zaken die ik eraan wil doen, maar door tijdgebrek en ook een gebrek aan kennis moet ik het over een langere periode uitstrijken.
Ik hoop veel kennis op te doen op dit forum en als ik iemand van dienst kan zijn met mijn nog veel te beperkte kennis, zal ik het zeker niet laten.

mercivo

Re:NIEUW

Berichtdoor mercivo » 02 jan 2008, 14:51

Hier nog een fotootje van de middenconsole in Zebrano bekleed.
mercivo

Berichtdoor mercivo » 02 jan 2008, 14:57

Fotootje van de middenconsole bekleed met Zebrano fineer.

mercivo

Berichtdoor mercivo » 02 jan 2008, 15:00

En het schakelpaneeltje (alles moet nog wel worden gelakt).

mercivo

Berichtdoor 250petrolgrun » 02 jan 2008, 15:10

Hallo Ivo,

Welkom hier op de W123club. Je bent gelijk hart van stapel aan het lopen haha wat een enthausiasme, geweldig!
Leuk verhaal en in de toekomst zal een ierder je bij staan hier. Met je projecten brand maar los op het forum.

Nu je lid van dit forum bent telt een dag nog meer van die te weinig uren!!!

Geniet maar van de W123 300TD en veilige kilometers gewenst.

Groet, Arno<br><br>Post edited by: 250petrolgrun, at: 2008/01/02 14:10
250petrolgrun

Berichtdoor Wim Matsinger » 02 jan 2008, 15:53

Welkom bij de club,

ik heb zelf een 280E en een 300D allebei wit. en ik kan je vertellen je blijft bezig.
maar dat maakt het juist leuk.

Mooie bak hoor, veel succes..
gr wim
Wim Matsinger

Berichtdoor 2m1300TDT » 02 jan 2008, 23:31

welkom,
weer een witte T erbij!

Dat aflakken doe je met botenlak? Dat heb ik vroeger wel eens gedaan, eerste laag 50% verdund en zo steeds dikker tot 6 lagen toe. Zag er wel mooi uit.

Veel plezier met je klussen, hoe is je dashboard?
2m1300TDT

Berichtdoor Markparket » 03 jan 2008, 01:44

Welkom Ivo,

Als parketboer doet het me genoegen iemand met mooi hout in de weer te zien!

Ik wens je veel plezier, zowel hier op het forum, in de club als met je Mercedes!

Hartelijke groet,

Mark
Markparket

Berichtdoor Toontje » 03 jan 2008, 07:41

hoi hoi
welkom en ga zo voort veel foto's zetten
groetjes toontje
groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor mercivo » 06 jan 2008, 22:01

Beste 2m1300tdt,

Jij ook een mooie witte zie ik op het plaatje! Aflakken ga ik doen met een PU lak in hoogglans. Soort parketlak, maar toch weer anders, en dan vele lagen opbrengen. De rest van het dashboard is standaard, dus de gewone verchroomde strippen met kunststof erin. Dat kunststof wilde ik weghalen en dan dunne strippen zebrano (3 mm dik) erin lijmen. De hoekstukken gaan het probleem vormen want die gaan in een bocht haaksom. Misschien warm maken (of vochtig) en dan in een mal drukken. Zal het gewoon moeten gaan proberen. Het resultaat laat ik zeker even weten op het forum.
Overigens moet ik eigenlijk andere zaken eerst doen: lekkage bij het voorraam; moet het rubber vervangen en gaan afkitten. Vele kleine roestplekjes opknappen, maar weet niet goed hoe en waar te beginnen. Iemand nog tips???

Groeten, Ivo
mercivo

Berichtdoor JantjeV8 » 07 jan 2008, 09:46

Ik heb wel een advies, maar dat is niet wat je wil horen denk ik.

Ik ben bang dat bij je voorraam onder de rubber een rotte plek in je sponning zit. Til het rubber maar eens op. In principe moet een voorruit met enkel het rubber volledig afgedicht zijn. Ik weet het, in het wp-handboek geeft Mercedes ook aan om hem af te kitten.
De lekkage zal of rechtes of links onderin zitten, bijna op de hoek van het raam.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor mercivo » 07 jan 2008, 15:11

He JantjeV8,
Dank voor je antwoord. Had er ook al een beetje rekening mee gehouden dat het rubber moet worden vervangen. Er hangt sosms een druppel aan de handel voor de motorkap, dus ik neem aan dat het lek ook aan die zijde zit. Auto is ook een keer overgespoten met de ramen erin en slecht afgeplakt. Ziet er dus niet geweldig uit. Wel of niet kitten, daar lijken de meningen op dit forum ook nogal over verdeeld. Ik zal het geloof ik ook wel doen, want ik zie er ook geen nadeel in. Zowiezo zijn de rubbers van de auto niet geweldig meer, dus wil de auto rond gaan. Met name de rubbers waarin de portierramen in heen en weer schuiven, zijn aan de buitenzijde ingescheurd. Ben op zoek naar een goed adres hiervoor. Voor de W115 kan je het aan de meter kopen! Heeft iemand suggesties voor een adres?

Alvast bedankt, Ivo.
mercivo

Berichtdoor Trouwkoets » 07 jan 2008, 15:34

Ivo, mooi werk dat hout maar ik zou even stoppen met lakken en eerst gaan kijken wat er allemaal precies lek is in het vooronder. Verdacht zijn de scharnierbakken war water in kan blijven staan, de bevestiging van de parkeerrem kan doorgerot zijn, en er kunnen gaten vallen op andere plaatsen in het schutbord.
Is het droog onder je matten?

Caspar
Trouwkoets

Berichtdoor edbollie » 18 jan 2008, 17:59

Ik heb dezelfde problemen
lek in het vooronder,schuifdak dichtgeplakt,maar het blijft lekken voor in de voetenruimte.
dus ff wachten op beter weer en het schutbord en scharnierbak inspecteren op roest/gaatjes.
Wel irritant,door het slechte weer de laatste dagen droogt het ook niet en ramen beslaan door het vocht.
maar ja komt wel weer goed hoop ik.
edbollie

Berichtdoor janbenz1 » 18 jan 2008, 20:06

hallo Mercivo,

Al weer een Noordeling er bij, doet me deugt.
Eerst is het even uitzoeken wat je allemaal tegen komt, bij een "nieuwe auto".
Hopelijk is het zo met de rubbers op te lossen, ik zou ze wel even afkitten voor de zekerheid, maar dat is persoonlijk.
Ik wens je veel plezierige kilometers met je T, en misschien treffen we elkaar op 3Februari op het Nieuwjaarsborrel van de club.

Groetnis fan Jan, ût Drachten.
janbenz1

Berichtdoor mercivo » 25 jan 2008, 22:28

Hoi Jan,

Bedankt voor je bericht. Kan er helaas 3 februari niet bij zijn. Heb inmiddels een nieuw voorruit rubber gehaald bij Marcel Kappen in Dalen. Ik ga zeker kitten, maar het probleem doet zich voor ik heb 2 verschillende adviezen gekregen: Marcel Kappen zegt: eerst het raam in het rubber zetten, plaatsen en daarna afkitten. Maar een professioneel glasvervang/reparatie bedrijf zegt: eerst kit op het rubber zetten en dan pas plaatsen. Want bij de voorraamstijlen krijg je de kitspuit er nauwelijks tussen. Natuurlijk even gekeken en daar zit wel wat in. Ik heb ook het relaas van Bluemoon me gelezen, maar dat maakt me voor het stukje van het kitten niet wijzer. Iemand nog tips: eerst kit op het rubber aanbrengen of op de auto en dan de ruit plaatsen of toch eerst de ruit plaatsen en dan afkitten? En in het laatste geval: hoe kan de zijkanten afkitten met de kitspuit??

Alvast bedankt iedereen voor een reactie!!!

Groeten, Ivo.
mercivo

Berichtdoor 1111 » 25 jan 2008, 23:08

Voorraamstijlen, die sierstrip?
Zit met 3 schroefjes vast even eruit draaien en de sierstrip iets lichten.
Is ook een optie.

mvg arie van schie
1111
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee

Berichtdoor 2m1300TDT » 26 jan 2008, 18:25

[Met name de rubbers waarin de portierramen in heen en weer schuiven, zijn aan de buitenzijde ingescheurd. Ben op zoek naar een goed adres hiervoor. Voor de W115 kan je het aan de meter kopen! Heeft iemand suggesties voor een adres?

Alvast bedankt, Ivo.[/quote]

KIjk hier

viewtopic.php?f=10&t=812

misschien helpt dat, wacht niet te lang met die raamrubbers, en kijk gelijk de onderkant van je deuren na.
2m1300TDT

Berichtdoor evert w123 » 26 jan 2008, 21:23

Kijk Kijk!
het wordt mooi hier met weer een mooie witte t !

Ivo, goed gedaan om een witte station te kopen
heb zelf een niet turbo versie (300TD dus)... scheelt maar 37 pk's..

"lekkage en druppels aan de motorkaphandel"
zijn w123-ers wel eens echt lekvrij?

veel plezier
evert w123

Berichtdoor Roel280€ » 26 jan 2008, 22:15

Roel280€

Volgende

Keer terug naar Even voorstellen