[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
nieuw vet in ashoezen : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 15:32

nieuw vet in ashoezen

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

nieuw vet in ashoezen

Berichtdoor jameer » 18 aug 2009, 20:14

Hallo,
Ik ben van plan om de steekassen van nieuw vet te voorzien. Nu heb ik al vet gekocht en dit zit in een kleine tube (onder elke hoes een tube werd mij verteld). De tube's zijn iets groter dan een tube tandpasta. Nu is mijn vraag of iemand weet hoeveel vet je moet gebruiken. Er staat wel wat over geschreven maar volgens mij niet de hoeveelheid. Je zou zeggen wanneer je naar de hoezen kijkt dat er meer in gaat/moet.

Iemand die hier ervaring mee heeft?

Groet Jasper.
jameer

Re:nieuw vet in ashoezen

Berichtdoor JantjeV8 » 18 aug 2009, 22:16

Zo'n tube is precies de juiste hoeveelheid als je een nieuwe vulling aanbrengt, dus in brandschone toestand.
Als je de gewrichten schoon maakt, zorg dat je brand en brandschoon werkt!!
Nieuw vet er heel goed in wringen en er in slaan. Dus op de gewrichten slaan met de blote hand en een dot vet er in. Zo komt het overal goed tussen te zitten.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor jameer » 18 aug 2009, 22:50

Bedankt voor je reactie,

Ik las nog dat sommigen er wat olie bij doen. De verkoper zei dat dat niet nodig was maar hier zijn er die het wel doen. En aan wat voor hoeveelheid moet ik denken. Lastig he, Een injectie spuitje vol of eetlepel ? (klein spuitje dan). Dan weet ik ongeveer de hoeveelheid.

groet jasper
jameer

Berichtdoor JantjeV8 » 18 aug 2009, 23:17

Geen olie toevoegen. Dat vet is voldoende en bezit alle nodige eigenschappen.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Jaap 230E » 23 aug 2009, 14:07

Goede middag mede Benzers/ Sters,

Ik wil even het volgende voor leggen, n.m.l. als ik met de Benz op de snelweg rij met een snelheid van 100 / 110 KM per h, dan begint er op een gegeven ogenblik na een KM of 80/90 afgelegd te hebben van achter een vreemd geluid zich aan te dienen, wat vervolgens over gaat na een minuut of 4 a 5 op een toenemend hard /
ratelend geluid geluid.

Zet ik de wagen aan de kant en wacht ik een minuut of 10, en rij ik verder, dan is het geluid weg.

Gisteren in Blesdijke de Benz op de brug gehad doch de steekassen hadden geen speling, en de ashoezen zijn ook niet stuk of nat.

Middenlager cardan is goed even als de achterste hardyschijf voorste zal over enige tijd wel een keer vernieuwd moeten worden.

Nou overweeg ik om de ashoezen allemaal van nieuw vet te voorzien wellicht dat dat het euvel oplost, maar om dat te doen moet ik de ijzeren klemringen verwijderen waarna ze niet opnieuw te gebruiken zijn
zijn er dan ook nieuwe klemringen te plaatsen waarbij je geen speciaal gereedschap nodig hebt? Dit is vraag 1,

vraag 2 herkend iemand deze situatie van dat geluid na een km van 80 / 90 afgelegd te hebben?

Zie uit naar reactie s, en alvast bedankt.
Jaap 230E

Berichtdoor jameer » 24 aug 2009, 23:08

Ik dacht zelf aan grote slangklemmen maar moet het nog even opmeten. Misschien iemand anders met een tip? Kan zijn dat deze te breed zijn. We zitten momenteel met een verbouwing thuis dus de oprit is vaak bezet ,daarom moet ik het even uitstellen.
groet jasper.
jameer

Berichtdoor henklith » 25 aug 2009, 00:15

Voor de W114/W115 is in elk geval een setje slangklemmen los te bestellen.
Volgens mij zijn die het zelfde als voor de W123.
dit nummer is 1233500168
Vraag Ben Haagsma om nadere info, 0511-521082
Groet, Henk
henklith

Keer terug naar Techniek