[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
nieuwe 200 automaat : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 05:30

nieuwe 200 automaat

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

nieuwe 200 automaat

Berichtdoor Weizengelb » 19 sep 2006, 10:00

Na een jaar soebatten heb ik toch deze 200 automaat kunnen kopen (hoewel het nu eigenlijk niet zo uitkwam...).
Deze wagen heeft maar 79000km gelopen en ik vind dit mimosengelb een heel leuke kleur. (vooral met groen interieur!, moet je wel van houden).

Ik moet hem nog wat poetsen en wat olie verversen en zo, maar hij loopt echt perfect!

Voorlopig staat hij bij mijn ouders gelukkig.Misschien dat mijn broer er in gaat rijden, ik ben voorlopig eigenlijk zoet met de 240D!

Groetjes,
Mathieu

Das Beste oder Nichts!
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee

Antwoord:nieuwe 200 automaat

Berichtdoor MarceldB » 19 sep 2006, 10:33

Gefeliciteerd, hoor.

Ben je je 230E al kwijt?
MarceldB

Berichtdoor Pieter » 19 sep 2006, 10:49

beste Mathieu...een goede keus!

Mimosengelb met het groene interieur is inderdaad erg mooi!!! (jaja...ik spreek uit ervaring)

ik kwam er dus laatst achter dat het geen olivgrun is, maar iets anders...kan ff niet op de naam komen en weet die site ff niet meer (ik dacht astralsilber.de maar die doet het niet)

edit: toch wel astralsilber dus....de kleur heet "Moos"..als je auto van voor sept. '79 is...

groet
Pieter<br><br>Bericht gewijzigd door: Pieter, op: 2006/09/19 11:34
Pieter

Berichtdoor Weizengelb » 19 sep 2006, 12:20

Nee de 230E staat er nog. Ik heb iemand die hem "gekocht" heeft, maar die wil hem bij mij laten staan tot januari omdat hij geen plaats heeft... daar schiet ik niets mee op.

De 200 is van 1980 en heeft dus wel een Olivgruen interieur. Dat is iets feller groen dan Moosgruen.

Ik heb mimosengelb altijd mooi gevonden! Hoewel ik nu toch ook steeds meer van Weizengelb gecharmeerd raak. Beide wagens hebben een schuifdak dus ik moet nog eens goed nadenken!
Automaat rijden bevalt me toch ook steeds beter en de 200 is ook erg rustig en stil...
We zullen zien...

Das Beste oder Nichts!
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Pieter » 19 sep 2006, 13:15

anders neem je ze allemaal mee naar de TD!!! :lol:
Pieter

Berichtdoor Topasbrauner » 19 sep 2006, 16:51

Matthieu, weet je of die groene 280 die je ooit had nog in goede staat ergens rondrijdt? Of had je vader die nu voor eigen gebruik? Fijne wagen was dat, ook mooi met carburateur.

Maar he, koop je nu ook nog wel eens een 115 of niet?
Topasbrauner

Berichtdoor MarceldB » 19 sep 2006, 23:46

Het kan aan mij liggen, maar op de foto's lijktie lichtgroen??
MarceldB

Berichtdoor Weizengelb » 20 sep 2006, 09:40

Ha Job,

Ja mijn vader heeft nog steeds die Groene 280, hij is er zeer tevreden mee! Ik had hem al voorgesteld om deze 200 te gaan rijden omdat die een schuifdak heeft, maar 80000km en zuiniger is, maar mijn vader peinst er niet over zijn 280 weg te doen :laugh:

Tja, vreemd dat er geen W115's meer op mijn pad komen... Ik zag laatst in Eindhoven mijn oude blauwe 280E rijden en was er bijna achterna gegaan om te vragen of ik hem terug kon kopen...

Ook een vreemde gedachte is dat toen ik mijn eerste Mercedes 200D W110 van 1966 kocht in 1989 (ik was toen 14 jaar :silly: ) dat deze Heckflosse toen Jonger was dan nu bv. deze W123! :huh: :S :blink:

Maar ik wil echt eens mijn super auto gaan houden en bewaren. Nu moet dat mijn gele 240D worden (hoewel ik ook wel eens een snelle auto wil hebben, en ook een automaat trekt me steeds meer....).

Dat mimosengelb kun je inderdaad wel aanzien voor groen. Ik vind het een echte typische kleur voor de 70's (volgens Mercedes: Sicherheitsfarbe
:lol: )

Groetjes,
Mathieu
Das Beste oder Nichts!
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam: