[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Nieuwe dieselmotoren : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 08:48

Nieuwe dieselmotoren

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Nieuwe dieselmotoren

Berichtdoor JaapW114 » 24 jan 2010, 22:50

Ik las in de Telegraaf het volgende, zo 24 jan 2010, 18:38

'Veel problemen met nieuwe motor Mercedes'

LONDEN (AFN) - Bezitters van een Mercedes Benz met een nieuwe 'groene' dieselmotor ondervinden grote problemen met hun auto. Dat schrijft de Britse krant The Independent op basis van bevindingen van garagehouders in Duitsland en Groot-Brittannië. Het gaat om zogenoemde OM 651-motoren in bepaalde auto's in de E- en C-klasse.

Met de oude OM615 motor niets aan de hand! Misschien iets minder groen, maar doet het wel altijd.

Jaap
JaapW114

Re:Nieuwe dieselmotoren

Berichtdoor Paul Snip » 24 jan 2010, 23:10

Het nieuwe type verstuiver (Delphi volgens mij) gaat inderdaad veel kapot. Prachtig allemaal die nieuwe techniek, maar laat een ander maar proefkonijn spelen! Niks voor mij...
Paul Snip
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1975
Automaat: Nee
LPG: Nee

Berichtdoor MajikSimon » 24 jan 2010, 23:44

Tijd terug heb ik gelezen dat de tijd van de W123 stonden taxibezitters ook klaagden dat de kwaliteit van de W123 niks was,en de W115 veel beter idem dito met de W124 toen er in het begin problemen waren met de nokkenassen die enorm snel versleten.

Vroeger was alles beter;)

En nee ik lul niet uit mijn nekharen haha
"Kurz nach der Einführung des Nachfolgemodells W124 rebellierten Taxifahrer und fuhren damals aus Protest über diverse anfängliche Qualitätsmängel sogar vor die Daimler-Benz-Konzernzentrale in Stuttgart."

Bron
http://de.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W123

Jammer dat ik geen bron kan vinden over dezelfde toestanden tijdens de introductie van de W123
haha<br><br>Post edited by: majiksimon, at: 2010/01/24 22:48
MajikSimon

Berichtdoor Antoontje » 25 jan 2010, 00:01

leuk dat het opgemerkt word,
de w211 modellen voor de facelift schijnen ook niet veel soeps te zijn. Dit is in de occasion prijs vaak duidelijk te merken.
Ik had gehoord dat er toen der tijd in duidsland taxi's rond reden met een leus: 'Nimmer ein E-klasse mehr" omdat ze boos waren over tegenvallende kwaliteit.

Van de verstuivers word steeds meer gevraagd. waar onze verstuivers op ongeveer 120 a 130 bar werken stellen de cilinders in de nieuwe CDI motoren zich slechts tevreden met 2000 bar. Als je op de grens werkt van het technisch mogelijke zul je wel eens een tegenslag tegen komen, maar toch zijn ze gewoon niet goed getest, en dat is Mercedes wel aan te schrijven.

het resultaat van deze techniek mag er toch wel zijn; een motor met minder met een cilinder inhoud van ong 2,1 liter met ruim 200 pk. en 500nm koppel.
Wel twee turbo's maar toch!
Antoontje

Berichtdoor MBvO » 25 jan 2010, 00:59

Als ´ie het doet is het mooi ja... ;-)
MBvO

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto