[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
nieuwe tweedehands motor ingebouwd. : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 01:49

nieuwe tweedehands motor ingebouwd.

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

nieuwe tweedehands motor ingebouwd.

Berichtdoor bluemoon me » 11 okt 2008, 19:52

Hier even een beschrijving van de inbouw van "nieuwe" motor.240D. Weet wel niet of dit de meest geeigende plaats is ,maar dat zien we wel.

Dus een nieuwe motor gekocht in Leeuwarden, een amerikaanse uitvoering van een automaat. Dus moest ik alles omzetten. Het vliegwiel, het plaatsen van een koplager,de steun voor de dynamo,de waterpomp,en de voorste pouli omdat deze anders was i.v.m.airco die op de oude auto zat.
Dan met een nieuwe drukgroep en kopelingsplaat en druklager dit op de plaats gezet met behulp van een center. Vier lange geleidingsbouten en de motor glijdt zo mooi op zijn plaats. Geleidingsbouten eruit en de boel vast zetten. Dan ook maar een andere radiatuur want die lekte, en de motor vast zetten op de steunen. Dat lukte niet omdat de bevestigingsbouten dikker waren van de nieuwe steunen.Dus moet je eerst dikkere imbusbouten halen.

De dieselpomp vervangen van de nieuwe motor want twee clinders liepen er niet op dus de oude eraf en laten instellen op de nieuwe motor.

Vandaag weer mijn ppo installatie aangesloten en morgen dan een proefrit maken. ik ben weer zo gelukkig dat ik "mit meinem Stern" weer op de weg ben naast de sores die het met zich mee brengt om in de auto van je echtgenote te moeten rijden.
Met de in de uitbouw weer een hoop geleerd.

En voor Wierbren de info. Wiebren de oliedruk is weer optimaal.!!!

gr. Bram ut Limburg
bluemoon me

Re:nieuwe tweedehands motor ingebouwd.

Berichtdoor Wiebren240D » 11 okt 2008, 21:16

Hallo Bram

zo mooi als wat.
maar maak morgen eerst maar even een proef rit en als dat goed gaat.
mag je je zelf op de borst slaan en zeggen het is goed gelukt.
als jij dat op kunt brengen wachten tot morgen met de proefrit.
als de moter draait dan maak ik altijd direkt een proefrit denoods zonder moterkap maar eerder ben ik niet gerust hoor.

groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor bluemoon me » 12 okt 2008, 20:51

Wiebren, het klokje tikt zoals hij moet tikken. wel een proefrit gemaakt maar wel met motorkap 220 km. Is weer een genot.Wel eens per half jaar nieuwe olie nu. En geregeld even op diesel rijden.En ik ben best wel trots.

gr Bram ut Limburg
bluemoon me

Berichtdoor Wiebren240D » 12 okt 2008, 21:39

Hallo Bram

zo mooi als wat toch dat het gelukt is.
is goed voor je zelf vertrouwen.
en nu maar veel plezierige KMs toegewenst.

groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja

Berichtdoor JantjeV8 » 12 okt 2008, 21:44

Wiebren, heb je wel eens compressie gemeten van een uitgebouwde motor? Dus los van de auto? Zo ja, hoe?
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee

Berichtdoor Wiebren240D » 12 okt 2008, 21:53

Hallo Jan

hoort die vraag hier wel.