Hier even een beschrijving van de inbouw van "nieuwe" motor.240D. Weet wel niet of dit de meest geeigende plaats is ,maar dat zien we wel.
Dus een nieuwe motor gekocht in Leeuwarden, een amerikaanse uitvoering van een automaat. Dus moest ik alles omzetten. Het vliegwiel, het plaatsen van een koplager,de steun voor de dynamo,de waterpomp,en de voorste pouli omdat deze anders was i.v.m.airco die op de oude auto zat.
Dan met een nieuwe drukgroep en kopelingsplaat en druklager dit op de plaats gezet met behulp van een center. Vier lange geleidingsbouten en de motor glijdt zo mooi op zijn plaats. Geleidingsbouten eruit en de boel vast zetten. Dan ook maar een andere radiatuur want die lekte, en de motor vast zetten op de steunen. Dat lukte niet omdat de bevestigingsbouten dikker waren van de nieuwe steunen.Dus moet je eerst dikkere imbusbouten halen.
De dieselpomp vervangen van de nieuwe motor want twee clinders liepen er niet op dus de oude eraf en laten instellen op de nieuwe motor.
Vandaag weer mijn ppo installatie aangesloten en morgen dan een proefrit maken. ik ben weer zo gelukkig dat ik "mit meinem Stern" weer op de weg ben naast de sores die het met zich mee brengt om in de auto van je echtgenote te moeten rijden.
Met de in de uitbouw weer een hoop geleerd.
En voor Wierbren de info. Wiebren de oliedruk is weer optimaal.!!!
gr. Bram ut Limburg