Zo,, dat geeft lucht Adriaan
))
Toch, ik kan het niet genoeg benadrukken, dat hele belastingvrije rijden, is toch geboren uit ideen van hobbyisten, die met een 60 dagen kaart een enkele keer de weg op gingen, op vakantie bijvoorbeeld, of naar een aantal meetings.
Voor het gemak heeft men toen gezegd vooruit maar, er wordt alles bij elkaar maar zo weinig gereden met die oudjes, dat we het maar wat simpeler maken, en gewoon de wegenbelasting (zoals het toen nog hette)geheel afschaffen.
Pas daarna zijn er allerlij mensen en handelaren gekomen die er wel brood in zagen om op grote schaal maar kilometers te gaan maken met die auto's, gewoon lekker belastingloos rijden, wie wil dat nou niet toch?
Gelijk LPG er in, als een soort winst verdubbelaar!
Dit is dus de categorie belastingvrije rijders!!
Daarentegen heb je ook de (echte) klassieker rijder, die er vaak nog een dagelijkse auto bij heeft voor de vele kilometers naar zijn werk.
Ik ben zelf een soort tussen categorie, ook echt niet helemaal zuiver hoor ik geef het toe, maar ik kom in elk geval niet boven de 10.000KM met al mijn drie klassiekers bij elkaar.
Ook weet ik dat ik makkelijk praten heb mensen, ik hoef niet meer naar mijn werk
( of
) ?
Ik heb al eerder gezegd de FEHAC kan wellicht wat voor ons betekenen in de nieuwe tijden, maar ook deze gaat terecht uit van beperkte inzet van de auto's.
Als we met z'n allen gigantische aantallen kilometers gaan maken met onze oldtimers, wordt de FEHAC in een keer van tafel geblazen door de politiek!
Zo dat lucht ook op
))
Groet, Henk Lith.