[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
TvdH : Even voorstellen

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 nov 2024, 21:18

TvdH

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. (en niet meer dan dat!!)
Ook als je al langer lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Dit is dus NIET de plaats om je vragen neer te zetten.
Daar hebben wij tenslotte een heel forum voor.

TvdH

Berichtdoor TvdH » 25 jun 2011, 21:11

Hallo iedereen.

Mijn naam is Tom van den Heuvel kom uit het mooie Boekel in Noordt Brabant.

Ik ben 18 jaar jong.
En mijn hobby's zijn motorcrossen, handboogschieten en fitnissen.

Ik heb altijd al iets gehad met oude brommer, motors en auto's.
Zo heb ik zelf 2 oude honda's gehad en komt er nu een suzuki gs 400 uit 79 aan.
Verder rijdt ik in een Peugeot 205je uit 1990 ook niet super jong dus.
Maar absoluut niet roestig ofzoiets.
Die ben ik op mijn gemak een beetje aan het opknappen en probeer ik zoveel mogelijk ervan te leren.

Ik ben technisch gezien wel behoorlijk handig zeker omdat ik ook veel aan mijn oude motor en brommers heb gesleuteld.
( versnellingsbak revisie's krukaslagers vervangen ) dus niet zomaar wat remmetjes vervangen ofzo.
Alleen auto's werken tuurlijk heel anders als brommer en dergelijke.

Verder ben ik net geslaagd voor de opleiding Plaatwerker niveau 2 en ben ik in het bezit van een mig/mag en tig las diploma.
Wat misschien wel handig is hierop dit forum omdat ik dan mensen een hoop goede raad zou kunnen geven.

Ik ben hier op dit forum terecht gekomen omdat ik bij een dorpsgenoot een hele gave Mercedes 240TD zag staan.
In eerste instanstie wist ik niet goed dat het een W123 was, maar na dagen veel research te doen op het internet kwam ik hier uit.
En weet ik nu ook al heel wat beter wat een W123 nou precies is.

Dus vandaar dat ik hier terecht ben gekomen.
Uiteraard hoop ik ook ooit een keer een W123 te hebben, maar voor die tijd rijd ik nog eerst maar mooi in mijn peugeotje.

Foto's van de machine's post ik morgen ofzo nog wel even.

Groeten Tom.
TvdH
Junior Boarder
Junior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1975
Automaat: Nee
LPG: Nee

Nogmaals voorstellen!

Berichtdoor TvdH » 25 jun 2014, 21:59

Hallo.

Mijn naam is Tom van den Heuvel, ik heb me ongeveer 3 jaar geleden aangemeld op het W123 forum, maar dat is nu allemaal overgegaan in dit forum dus bij deze stel ik me nog een keer voor.

Mijn naam is dus Tom, ik ben 21 jaar en komt uit het altijd zonnige Boekel in Noord-Oost Brabant.
Ik ben zelf nog niet in het bezit van een Mercedes maar sinds mijn 17e ben ik min of meer geobsedeerd geraakt door oude Mercedessen.

Het begon voor mij op mijn 17e levensjaar toen ik op mijn oude Honda mtx ( brommer ) naar school toe reed en bij een stucadoorsbedrijf hier in de buurt een witte station zag staan.
Wow dacht ik, wat is dat voor wagen!!
Na wat nazoek werk ( ik was nog niet zo bekend met oudere Mercedessen ) bleek dat een W123 Station te zijn.
Helemaal enthousiast reed ik weer naar huis om hopelijk nog een glimp op te vangen van de Merc, maar helaas hij was al weer weg.

Dagenlang heeft die wagen een beetje door mijn hoofd gedwaald en toen ineens stond hij daar in het dorp bij de bakker!
Dus ik mijn brommertje aan de kant gezet en netjes bij de auto staan wachten, toen de beste man naar buiten kwam zei ik, Zo dat is een mooie wagen die je daar hebt!
Dankje zei de meneer, zo hebben we wat gebabbeld en heb ik zelfs een rond met hem gemaakt in zijn Mercedes.

En vanaf dat moment was ik min of meer verkocht.
In de jaren daarna heb ik zelf een Peugeot gehad, een Bmw en nu een Volvo 240.
Maar waarom geen Mercedes hoor ik jullie denken?

Nou mijn oude lui en vooral mijn pa heeft een gigantische hoeveelheid pech gehad met zijn oude Renault 5, voornamelijk met roest, en sindsdien heeft hij een gigantische afkeer voor alle oude auto's
Dus ik mocht van alles kopen als het maar niet deed roesten.
Nou een Volvo 240 ( station ) vond ik ook mooi dus daar rijd ik nu in.

Ik ben door de loop van de jaren van allerhander Mercedes spul gaan verzamelen en ik heb een paar jaar het W123 forum als startpagina gehad.
Ik ben alle type's Mercedessen gaan waarderen van voor 1984 en toen mijn klasgenoot van een paar jaar terug een W114 250 met automaat had heb ik daar samen met hem veel plezier in gehad en aardig wat in rond getoert.
Die is helaas nu weg, en ik mocht hem niet overnemen ( was ook wel heel erg roestig )

Ik ben niet alleen Mercedes fan, maar ook gigantisch motorfanaat, ik heb op mijn 18e mijn motorrijbewijs gehaald en ben op het moment in het bezit van 3 motoren ( allemaal oudjes tussen de 30 en 40 jaar ) waaronder 1 restauratie project.
Ik doe in mijn vrij tijd niets liever als met mijn 2 maten aan oude motoren sleutelen ( hun rijden zelf ook oude motoren )
Aan auto's sleutelen doen we niet zoveel omdat we tamelijk goede auto's hebben, maar we zijn aardig handig dus dat is wel prettig :)

Ik ben van beroep lasser, ik las voornamelijk Roestvaststaal maar ik kan ook prima C02 lassen.
Ik heb 2 jaar een opleiding gedaan tot plaatwerker, daarna 2 jaar voor constructie werken en nu zit ik nog 1 dag in de week op school om te leren voor werkplaatschef.

Gelukkig heb ik dus al wat kennis/ervaring met lassen en plaatwerk wat natuurlijk handig is bij het aanschaffen van een oude Mercedes.
Beetje bij beetje probeer ik mijn kennis en vaardigheden op te krikken totdat ik me zelf ( en mijn ouder ) me handig genoeg achten om dan eindelijk die oude Mercedes te kopen.

Dit was mijn verhaal, hopelijk vonden jullie het leuk om te lezen.

Groeten Tom.
TvdH
Junior Boarder
Junior Boarder

Roepnaam:

Re: Nogmaals voorstellen!

Berichtdoor Sterretje1968 » 25 jun 2014, 22:03

Topic samengevoegd. Forum is niet nieuw alleen uitgebreid en een andere naam. Alle berichten van het W123 forum staan er nog. :)
Sterretje1968

Re: Nogmaals voorstellen!

Berichtdoor TvdH » 25 jun 2014, 22:09

Bedankt!

Klopt daar had ik al iets van meegekregen :)

Nogmaals bedankt, en groeten Tom.
TvdH
Junior Boarder
Junior Boarder

Roepnaam:

Re: TvdH

Berichtdoor Don » 27 jun 2014, 19:43

Jij hebt dus duidelijk ook het MB virus te pakken.

Als er een auto is waar je zelf makkelijk aan kan sleutelen dan is het wel een W123, als je dan ook nog kan lassen staat niets meer in de weg om die W123 aan te schaffen !
Don

Re: TvdH

Berichtdoor Bouckaert » 27 jun 2014, 21:52

koop gewoon een Mercedes en laat die ouwe een paar keer meerijden dan wil hij ook niets anders meer.

en als je zelf kan lassen en sleutelen dan is het nog betaalbaar te houden ook.
Bouckaert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: 1976
Automaat: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Even voorstellen