Hallo.
Mijn naam is Tom van den Heuvel, ik heb me ongeveer 3 jaar geleden aangemeld op het W123 forum, maar dat is nu allemaal overgegaan in dit forum dus bij deze stel ik me nog een keer voor.
Mijn naam is dus Tom, ik ben 21 jaar en komt uit het altijd zonnige Boekel in Noord-Oost Brabant.
Ik ben zelf nog niet in het bezit van een Mercedes maar sinds mijn 17e ben ik min of meer geobsedeerd geraakt door oude Mercedessen.
Het begon voor mij op mijn 17e levensjaar toen ik op mijn oude Honda mtx ( brommer ) naar school toe reed en bij een stucadoorsbedrijf hier in de buurt een witte station zag staan.
Wow dacht ik, wat is dat voor wagen!!
Na wat nazoek werk ( ik was nog niet zo bekend met oudere Mercedessen ) bleek dat een W123 Station te zijn.
Helemaal enthousiast reed ik weer naar huis om hopelijk nog een glimp op te vangen van de Merc, maar helaas hij was al weer weg.
Dagenlang heeft die wagen een beetje door mijn hoofd gedwaald en toen ineens stond hij daar in het dorp bij de bakker!
Dus ik mijn brommertje aan de kant gezet en netjes bij de auto staan wachten, toen de beste man naar buiten kwam zei ik, Zo dat is een mooie wagen die je daar hebt!
Dankje zei de meneer, zo hebben we wat gebabbeld en heb ik zelfs een rond met hem gemaakt in zijn Mercedes.
En vanaf dat moment was ik min of meer verkocht.
In de jaren daarna heb ik zelf een Peugeot gehad, een Bmw en nu een Volvo 240.
Maar waarom geen Mercedes hoor ik jullie denken?
Nou mijn oude lui en vooral mijn pa heeft een gigantische hoeveelheid pech gehad met zijn oude Renault 5, voornamelijk met roest, en sindsdien heeft hij een gigantische afkeer voor alle oude auto's
Dus ik mocht van alles kopen als het maar niet deed roesten.
Nou een Volvo 240 ( station ) vond ik ook mooi dus daar rijd ik nu in.
Ik ben door de loop van de jaren van allerhander Mercedes spul gaan verzamelen en ik heb een paar jaar het W123 forum als startpagina gehad.
Ik ben alle type's Mercedessen gaan waarderen van voor 1984 en toen mijn klasgenoot van een paar jaar terug een W114 250 met automaat had heb ik daar samen met hem veel plezier in gehad en aardig wat in rond getoert.
Die is helaas nu weg, en ik mocht hem niet overnemen ( was ook wel heel erg roestig )
Ik ben niet alleen Mercedes fan, maar ook gigantisch motorfanaat, ik heb op mijn 18e mijn motorrijbewijs gehaald en ben op het moment in het bezit van 3 motoren ( allemaal oudjes tussen de 30 en 40 jaar ) waaronder 1 restauratie project.
Ik doe in mijn vrij tijd niets liever als met mijn 2 maten aan oude motoren sleutelen ( hun rijden zelf ook oude motoren )
Aan auto's sleutelen doen we niet zoveel omdat we tamelijk goede auto's hebben, maar we zijn aardig handig dus dat is wel prettig
Ik ben van beroep lasser, ik las voornamelijk Roestvaststaal maar ik kan ook prima C02 lassen.
Ik heb 2 jaar een opleiding gedaan tot plaatwerker, daarna 2 jaar voor constructie werken en nu zit ik nog 1 dag in de week op school om te leren voor werkplaatschef.
Gelukkig heb ik dus al wat kennis/ervaring met lassen en plaatwerk wat natuurlijk handig is bij het aanschaffen van een oude Mercedes.
Beetje bij beetje probeer ik mijn kennis en vaardigheden op te krikken totdat ik me zelf ( en mijn ouder ) me handig genoeg achten om dan eindelijk die oude Mercedes te kopen.
Dit was mijn verhaal, hopelijk vonden jullie het leuk om te lezen.
Groeten Tom.