Ik heb op dit forum al veel gelezen over carterdruk bij diesels en natte luchtfilters. Mijn 200D heeft er geen last van gelukkig.
Maar heb wel een ervaring hierover te delen:
Mijn eigen ervaringen met carterdruk komen van mijn motor. Lees dit maar eens mischien is het met een W123 ook te gebruiken. In 2002 kocht ik een nieuwe overjarige TL1000S, Na het 1500km inrijden is de motor alleen gebruikt voor snelle Eifelritten en Circuit. Na 2x om de 1500km daarna een zeiknatte luchtfilter(olie) gehad te hebben, heb ik contact met de dealer opgenomen. Die had dit nog nooit meegemaakt en belde de importeur. En jawel er bleek een modificatie voor te zijn, normaal alleen bij de race-kit bijgeleverd.
Het zijn 2 slangetjes en een potje/reservoir.
De oliedamp gaat nu door slangetje 1 naar het resercvoir, waar ie weer vloeibaar wordt en door slangetje 2 terugkeert naar het carter.
De slangetjes zitten dmv een rubberen dop op de carterontluchting gemonteerd.
Ik heb het reservoir niet open gehad, maar daar zal wel minimaal een zeefje inzitten.
Heb je intresse in de complete specs, te bevragen bij Nimag BV suzuki importeur
-carterontluchtingsmodificatie TL1000S
-bj 2001
groeten Ton