[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
oldtimermercedes.nl : Van alles en nog wat.... - 2

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 nov 2024, 00:52

oldtimermercedes.nl

Dit is de plek waar over van alles en nog wat gepraat kan worden.

Antwoord:oldtimermercedes.nl

Berichtdoor Agavengrünn » 09 maart 2007, 20:53

Jo,

Zo'n schildje krijg je niet zomaar, dat krijg je alleen als je een RDW-erkenning heb.
Als die toegewezen wordt, na controle vd bedrijvencontroleur krijg je een heel pakket met schildje, stickers, vrijwaringsbewijzen, handelaarskentekens etc. Als een bedrijf een schildje heeft hangen moet hij een erkenning hebben. Maar ach, in de praktijk...stel een bevriende handelaar belt op dat zn schildje gejat is, krijgt hij een nieuwe en ondertussen geeft hij zn niet gejatte schildje aan iemand als Jan Willem om maar wat te noemen. Wie echt kwaad wil doen ziet altijd wel een mogelijkheid natuurlijk!

Je kan er idd achter komen of een bedrijf een erkennig heeft. Vraag het desbetreffende bedrijf naar zn bedrijfsnummer vd RDW en bel de RDW (0900-0739). Als het bedrijf niks kwaads in de zin heeft zal hij dat zo geven. Wij kunnen dan natrekken of er op dat bedrijf een aansluiting is en mogen vertellen welke erkenningen hij heeft-naam vh bedrijf mogen we niet bevestigen of ontkennen, maar een bedrijfsnummer is altijd gekoppeld aan 1 bedrijf.
Wij kunnen ook op postcode zoeken, maar stel dat er meerdere bedrijven op 1 postcode zitten dan mogen we niet het bedrijf wat jij noemt bevestigen, we mogen alleen vertellen of er op die postcode aansluitingen zijn gevonden en voor welke erkenningen. Maar ach, via een priveberichtje aan mij is er wel het eea mogelijk hoor ;) Hoop dat mn baas dit niet leest trouwens:woohoo:<br><br>Bericht gewijzigd door: Agavengrünn, op: 2007/03/09 20:02
Agavengrünn

Berichtdoor JohndeWinger » 10 maart 2007, 00:53

Ik ga ook zo'n bordje jatten Hendrik !!
Dan kan ik m'n coupé als erkend RDW lid verkopen :woohoo: :laugh: ;) :)

Als je het niet vertrouwd Tammerus laat dan de aanbetaling zitten als die niet te hoog is.
Ik hoop voor je dat het toch een goede Benz is succes ;)
Groeten van John uit het mooie Drentse Zuidwolde

Mercedes Benz: The best or nothing
JohndeWinger
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Heckflosse
Bouwjaar: 1967
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor tammerus » 11 maart 2007, 17:39

hallo iedereen.

naar aanleiding van de reactie van Hendrik over het RDW embleem waar hij mee adverteert en wat hij niet schijnt te hebben.
ik heb hem er mee geconfronteerd in een mail en daarna tot nu toe niks meer van hem vernomen. hoewel ik wel al de koop heb getekend. ik wacht het even rustig af.
conlusie is wel dat mijn vertrouwen in het bedrijf van Jan Willen Maasen van den brink behoorlijk is afgenomen.
en ik mijn twijfels heb of ik wel een auto van hem wil. jammer voor de aanbetaling, maar beter dat kwijt dan het hele bedrag en een hele slechte wagen voor de deur!

groeten tammerus
tammerus

Berichtdoor Goofy.S » 11 maart 2007, 19:19

Aan de hand van berichten van anderen denk ik dat je gelijk hebt om die auto niet te kopen, maar ik zou ZEER ZEKER in jouw geval mijn aanbetaling terugvragen! Desnoods aangeven dat je anti-reclame voor hem gaat maken bij een 800 leden tellende club!

Karel

Goofy.S

Berichtdoor JerommekeOhjajoh » 11 maart 2007, 19:26

JerommekeOhjajoh

Berichtdoor MarceldB » 11 maart 2007, 21:35

MarceldB

Berichtdoor John1965 » 11 maart 2007, 22:33

John1965

Berichtdoor tammerus » 11 maart 2007, 23:36

hallo,

bedankt voor jullie reactie.

op dit moment is er ook nog niet echt sprake van onder de koop uit komen. We wachten nu op antwoord op onze vragen die wij aan Jan-Willem hebben gesteld naar aanleiding van de verhalen op dit forum. Normaal gesproken reageert hij snel op mails, nu hebben we na 2 dagen nog geen antwoord gekregen. Ik heb heel direct gevraagd naar het overspuiten en naar zijn registratienummer bij het RDW.
Het klopt inderdaad dat mijn vriendin jurist is, dus reachtsbijstand genoeg in deze zaak.
Hoe het nu verder loopt, hangt van een reactie van de kant van J.W. Maassen van den Brink.

Groeten,
Tammerus
tammerus

Berichtdoor Janbenz » 12 maart 2007, 22:11

Sorry, dat ik zo laat weer reageer op dit topic, maar ik ben een aantal dagen in het buitenland geweest.

Toen ik de auto kocht, moest ik op het moment van overdracht een papier tekenen, waarin ik verklaarde, dat ik de auto kocht in de staat zoals hij er bij stond en dat de verkopende partij (in dit geval Jan Willem) gevrijwaard wordt voor eventuele gebreken. Ik ben erin gestonken, omdat ik dacht dat hij wel te vertrouwen was.

Ik waarschuw je hiervoor even, vanuit mijn ervaring. Probeer bij ontvangst van de auto af te zien van ondertekening van die verklaring.

Groeten,

Janbenz

Berichtdoor Jeroen » 12 maart 2007, 22:23

Nog maar eens checken bij de vriendin van Tammerus, maar ik denk dat de juridische waarde van een dergelijke verklaring gering is.

Waar het om gaat is wat redelijk en billijk is. Koop je dus een 25 - 30 jaar oude W123, voor een paar duizend Euro dan kan je gevoeglijk wel stellen dat wat er ook misgaat het voor eigen risico is. M.a.w voor een paar duizend Euro kan je niet teveel auto verwachten.

Betaal je voor diezelfde auto bijvoorbeeld meer dan Euro 10.000,-- dan mag je ervan uitgaan dat die auto in meer dan redelijke staat verkeerd. (wat dat ook betekent).

Overigens, bij een particuliere verkoop heb je eigenlijk helemaal geen garanties, tenzij je echt opzetzetlijk bedrog. kunt bewijzen.

Bij een transactie tussen een bedrijf en een particulier geniet je een zekere wettelijke bescherming als consument. Zo'n verklaring doet daar weinig aan af. Je mag nog steeds verwachten dat je verhoudingsgewijs voor het bedrag wat je betaald een redelijke auto geleverd krijgt. Dit is natuurlijk altijd lastig (objectief) vast te stellen. Hoe meer je betaald, hoe meer je mag verwachten!

Jeroen
Jeroen
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Motormongool » 13 maart 2007, 01:41

Motormongool

Berichtdoor 2m1300TDT » 13 maart 2007, 17:09

als mijnheer met een RDW schildje adverteert, en dat doet hij op z'n site, dan is hij geen particulier. Wil hij door ondertekening toch als particulier behandeld worden kun je hem daarop wijzen. Heeft hij geen goede verklaring: wees wijs en vertrek.
Je hebt gehandeld op basis van vertrouwen; in onder andere dat schildje op zijn site.
ik zou de auto nu alleen nog na controle door een expert (harrie) meenemen. En zo'n briefje niet:angry: tekenen!
uut ernhem

2m1300TDT

Berichtdoor tammerus » 13 maart 2007, 21:01

hallo medeliefhebbers

hier het vervolg stuk van mijn zijde, ik heb contact gehad met Jan Willem maassen van den Brink.
veel dingen zijn hierbij duidelijk geworden.
oa dat hij wel degelijk een rdw erkenning heeft en sinds kort ook een garage ingeschreven bij de kamer van koophandel heeft. zoals het hoort dus. verder heb ik de auto niet gekocht, want door dit voorval is het moeilijk om weer met een open vizier verder te gaan. hij heeft aangeboden mijn aanbetaling terug te storten. wat in deze netjes is want hij heeft wel kosten met de wagen gemaakt, beurtje, apk, kenteken.
dit was eigenlijk het slot van de zaak met oldtimermercedes.nl. ik wil jullie, de leden van de club bedanken voor jullie ervaring, en adviezen, ben de site en de club nu al gaan waarderen.

bedankt groeten

Tammerus
tammerus

Berichtdoor tammerus » 13 maart 2007, 21:01

hallo medeliefhebbers

hier het vervolg stuk van mijn zijde, ik heb contact gehad met Jan Willem maassen van den Brink.
veel dingen zijn hierbij duidelijk geworden.
oa dat hij wel degelijk een rdw erkenning heeft en sinds kort ook een garage ingeschreven bij de kamer van koophandel heeft. zoals het hoort dus. verder heb ik de auto niet gekocht, want door dit voorval is het moeilijk om weer met een open vizier verder te gaan. hij heeft aangeboden mijn aanbetaling terug te storten. wat in deze netjes is want hij heeft wel kosten met de wagen gemaakt, beurtje, apk, kenteken.
dit was eigenlijk het slot van de zaak met oldtimermercedes.nl. ik wil jullie, de leden van de club bedanken voor jullie ervaring, en adviezen, ben de site en de club nu al gaan waarderen.

bedankt groeten

Tammerus
tammerus

Berichtdoor John1965 » 13 maart 2007, 21:53

Hoi Tammerus,

Ik ben blij te horen dat het blijkbaar allemaal mee gevallen is en gefeliciteerd met de afloop.

Groeten

John
John1965

Berichtdoor Janbenz » 13 maart 2007, 21:57

Hoi Tammerus,

Dit is met een sisser afgelopen voor je. Ik hoop, dat je binnenkort een andere mooie Benz vindt.

Groeten,

Janbenz

Berichtdoor 250petrolgrun » 13 maart 2007, 22:00

Hallo Tamme Rus,

Dat is goed nieuws, ging het je makkelijk af? Meestal zit je er dan aan vast en ben je je handgeld kwijt:(

Mischien had er wel weer een nieuwe klant voor?

Ik wens je veel succes met je nieuwe zoek tocht !

Groet, Arno uit de Hofstad(groep)

250petrolgrun

Berichtdoor JerommekeOhjajoh » 13 maart 2007, 22:36

Oke,

dit is een felicitatie waard en ik geloof dat J.W. van den Brink eieren voor zijn geld heeft gekozen!!

Heb je de club nog genoemd zeker??

Nou ja nu weer met frisse moed en met veel meer kennis een auto uitzoeken!! En vergeet niet dat er altijd wel een clublid met je mee wil om te kijken of het wat is!

Groeten Jeroen
JerommekeOhjajoh

Berichtdoor Goofy.S » 14 maart 2007, 10:12

Ik denk dat het best een felicitatie waard is. Volgende keer eerst goed informatie inwinnen en niet impulsief zijn lijkt me beter voor de sfeer en voor je kapitaal!

Karel

Goofy.S

Berichtdoor Trouwkoets » 14 maart 2007, 11:57

Tammerus,

Van harte gefeliciteerd voor het niet kopen van een Benz. Veel plezier daarmee:unsure:

Normaal gesproken feliciteren we iemand als er weer een roestend, financiën zuigend en relaties slopend monster is aangeschaft. Nu doen we dat maar eens anders :laugh:

Ik vind het dapper van je, en ook dat je ons bij het aankoopproces betrokken hebt. Het forum heeft jou behoed voor het kopen van een waarschijnlijk slechte auto, en jij hebt onze ogen weer eens geopend Er zijn weer eens wat misstanden van de autohandel aan de kaak gesteld. Ik denk dat dat veel toekomstige autokopers (en dat zijn we allemaal) zal helpen beter te kiezen.

Die 300D in je andere posting is het mijns inziens ook niet. Zoek rustig even door, een goede auto gaat zich wel aanbieden.
Kom naar de technische dag bij Harrie in Westbroek (14 april, ik hoop dat er nog plaats is, zie de homepage van deze site), Dan zie je in 1 keer 40 benzen, en leg je wat contacten met guru's. En je leert misschien ook nog wat.

Caspar<br><br>Bericht gewijzigd door: Trouwkoets, op: 2007/03/14 16:01
Trouwkoets

VorigeVolgende

Keer terug naar Van alles en nog wat....