Dat stenen filter is waarschijnlijk nog het allereerste filter, vanaf fabriek dus. Dus "steenoud"
Ik heb ook laatst de stuurolie en diens filter vervangen en ook de retourslang losgehaald met de achterliggende gedachte om zoveel als mogelijk oude olie eruit te krijgen. Dit is supermakkelijk; de retourslang (daar zit bijna geen druk op) zit maar met een slangeklemmetje vast, en is zo los. Dan dat slangetje in een bak hangen en an de vervolgens de motor starten. De rest staat hier beschreven.
Ohja, de motor niet te lang laten lopen natuurlijk want dan loopt de pomp droog. En ik heb het zekere voor het onzekere genomen; ik heb de "orginele" Power Steering fluid gekocht bij Mercedes. 2 liter heb ik gekocht want er zit 1,4 liter in had ik ergens gelezen.
Het systeem ontlucht zich zelf schijnbaar en was ook zo. Wel schuimde de olie in het reservoir een beetje, dat heb ik op een of andere manier een beetje verwijderd.