MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 17:52

olieverlies

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

olieverlies

Berichtdoor Pimmelot » 23 aug 2009, 16:23

Saars olieverlies ist opgelost.Bij mijn speurtocht naar het lek,bovenaan beginnen dacht ik,was het gelijk prijs;tussen de deksel en het oliefilterhuis.Bij een stationair toerental kon ik er achtermekaar vingers olie vanaf vegen.

Bij bestudering was er niets aan te zien.Alleen de o-ring pakking zag er iel uit.Bij de kwikfit hebben ze een paar maanden dat filter vervangen en ik denk dat ze n verkeerde pakking hebben gemonteerd.N buurman had een dikkere ring liggen toevallig en met deze O is Saar weer kurkdroogt hoor.

Pimmelot

Re:olieverlies

Berichtdoor bartolo66 » 27 aug 2009, 23:41

Goed bezig wim, je wordt nog een echte monteur ;-)
Nadeel is wel dat je weer olie moet verversen...
bartolo66

Re:olieverlies

Berichtdoor MBvO » 27 aug 2009, 23:51

Toen ik laatst mijn olie inclusief filter liet verversen, vertelde de monteur mij dat altijd de dikke O-ring gebruikt moet worden (bij het originele MB-filter krijg je 2 O-ringen van verschillende dikte). Ook checken zij altijd meteen, bij stevig gas geven, of er geen olie lekt want volgens hem staat er erg veel druk op. Er hoeft dus maar 1 minuscuul ribbeltje of openingetje te zitten in de ring en het is al mis.
Mooi dat je het zelf gevonden hebt, hopelijk heeft het niet al teveel vlekken gegeven!
MBvO

Keer terug naar Techniek