Hallo ,
ik heb een aantal vraagjes over mijn om615.911 motor , deze zit in mijn unimog 421 en omdat ik een rookgordijn achterlaat waar defensie trots op is wilde ik dit gaan aanpakken , de kleur van de rook was blauw grijs wit van alles wat, dus heel raar , na een aantal dingen gecontroleerd te hebben was de oorzaak nog steeds onbekend en wilde ik de kop openmaken zodat ik de staat van de koppakking cilinders bussen en zuigerveren kon zien. De klepsteel rubbers had ik al vervangen dus hier kon het roken al niet meer vandaan komen. het koelwater was bruin en rook raar , maar het borrelen in de radiator kun je bij de unimog niet zien vanwege een hoger koeltankje. olie verbruik valt slecht te meten omdat ik niet veel km maak , maar ondertussen heb ik wel al koelwater moeten bijvullen.
nu wilde ik graag weten of iemand ervaring heeft met het op tijd zetten van de distibutieketting , hier was ik het meest bang voor maar nadat ik de ketting had gemarkeerd en de kop eraf heb gehaald , ben ik bang dat hij is verschoven omdat ik aan de krukas heb moeten draaien. De motor stond niet op OT bij het verwijderen...
Ook had ik graag geweten of ik de kopbouten en de moertjes die de zuiger op de krukas vasthouden moet vervangen en met welk aantal nm deze moeten worden aangedraaid.
Ondertussen zijn alle zuigers eruit , na de zuigerveren in de bus terug te hebben gezet bleken deze een opening van 1,45mm te hebben , tijd voor nieuwe lijkt me? vandaag de prijs opgevraagd voor het persen en vlakken voor de kop , koppakking kost 47,50 dus kijken dat ik nieuwe onderdelen bestel en hopelijk is het probleem dan weg , al heb ik geen idee waar het roken nog door kan komen , verstuivers zijn ook nieuw dus ik ben benieuwd.
Met vriendelijke groet ,
Youri