door JantjeV8 » 05 sep 2011, 07:52
Leuke plaatjes, die met die Westfalia cabine ziet er wel heel netjes uit, daar wordt niet mee gewerkt. Ik ben niet aan het restaureren, maar gewoon goed gebruiksklaar aan het maken.
Er zaten een heleboel losse nadien aangelegde stroomdraden door heel de auto heen. Rondom de motor, door de cabine tussen het chassis. Die heb ik allemaal weg gehaald. Alle verlichting en dashbordmeters moeten werken, de rest leggen we wel opnieuw aan, maar dan zoals het hoort.
1 Treeplank was half afgescheurd, die heb ik gerepareerd.
De uitlaat ontbrak. Aan de laadbak (heb ik er naast liggen) was een staande steigerpijp gelast die dienst deed als "Amerikaans" uitlaat. Er af dus en een fastoenlijke uitlaat aangelegd.
De dieseltank lekt, was weliswaar met kit dichtgesmeerd, maar toch. Dus er onderuit, 2 lekken gevonden en dichtgelast. Zit er nu weer onder.
Alle smeernippels doorgesmeerd.
Nieuwe filters en olie.
Kleppen gesteld, was ook hard nodig, nieuwe pakking er onder.
De koppelingshevel afgesteld en ontlucht.
De remmen moeten nog gebeuren, evenals de naafreductie (4x) de olie verversen.
2 lekkages in het luchtsysteem verholpen.
2 nieuwe accu's geplaatst en accubak heringericht.
Ondertussen met het stroomcircuit ook de volgende zaken gevonden:
Dynamo laten testen, diodes zijn in orde, spanningsregelaar bleek kapot.
Startmotor is in orde, startrelais maakte inwendig kortsluiting en moet vervangen worden. Kunnen alleen niet het juiste relais er bij vinden.
Vervolgens de bedrading nagelopen, dan kom je achter de fout dat men met 12V en 24V door elkaar geen rekening heeft gehouden. Het gloeirelais is het enige onderdeel dat 12V is, de rest van de wagen 24V. Toch heeft men het relais op 24V aangesloten gehad. Het inwendige contact is helemaal aan de basis versmolten. Alle 5 de gloeistiften zijn doorgebrand. Ik leg ook gelijk een gloei-controlelampje aan, is wel zo makkelijk.
Ik hoef nog niet stil te zitten...