door JantjeV8 » 22 jul 2009, 09:49
Yep, en die 300GD die daar in genoemd wordt, doet het nog steeds super. Afgelopen winter heb ik die een achterstallige beurt (bij een schilder zit er zelf ook meestal geen verf op de kozijnen) gegeven. Slijtage op nokkenassen is niet zichtbaar, olieverbruik is ongeveer 1 liter op 5000km en dat is niet veel, in de winter met de kop in de wind bij -18 was 5 tellen gloeien en direct op alle 5 de poten aanslaan.
Het probleem is dat ik niet weet of die turbo al op de fabriek opgebouwd is of pas later, het is niet dezelfde turbo als in de W123 op de om617 zit.
Ik kan je wel melden dat die auto niet gespaard wordt. Topsnelheden rijd ik er niet mee, maar aanhangers van 2500kg (uitschieters van 6500kg komen ook wel eens voor maar dat moet je niet doorvertellen) zijn meer regel dan uitzondering. Dan mag hij loeien om op snelheid te komen..
Ik ben in elk geval erg content met de om617 Turbo Diesel met Getrag 5-bak...
Of ik er zelf aan zou beginnen om een standaard 88pk om te gaan bouwen geloof ik niet. Ik weet wel dat mijn 617 kern gezond is en dat als er iets mee zou gebeuren dat ik hem reviseer. Dat geldt ook voor het versnellingsbakkie, in het ergste geval komt er weer een 4-bak onder.