door Hans230CE » 03 dec 2008, 09:43
Met pompend remmen creëer je als het ware zelf je ABS. Je kan net zoals ABS oa "sturen", maar ook je wagen rechthouden op verschillend ondergrond links en rechts. Ik vraag me af hoeveel mensen ooit eens de ABS hebben geprobeerd???
Sybe, prachtidee en zo'n cursus heb ik verleden week gevolgt, betaald door de baas!!. Bij de VOBrugge heb ik idd dingen geleerd die ik nog niet wist. Vooral op het gebied van slippen. Maar voordien wist ik ook al dat remmen met ABS is; je pedaal door de vloer trappen en niet als een mietje eraan strelen.
Zo'n cursus is goud waard en kan je een stuk schelen op je verzekeringspremie (danke baas). Het belangrijkste dat ik echter geleerd heb is dat 10km, een hoop meters uitmaakt. Rem eens vol met ABS aan 40, dan hetzelfde kunstje aan 50 en je verschiet je een bult hoe snel je voorbij het punt vliegt waar je aan 40 stilstond. De oefening werd wel op een Skidpath gedaan dus je moet de snelheid wel Maal X rekenen.<br><br>Post edited by: Hans230ce, at: 2008/12/03 08:46
_________________________________________________________________________________
A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.
Gtn van ant zeetje, Hans