[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
onregelmaat op vast toerental : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 01:31

onregelmaat op vast toerental

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

onregelmaat op vast toerental

Berichtdoor Don » 26 aug 2008, 20:15

Na een jaar probleemloos te hebben gereden in mijn W123 230 carburateur (zonder LPG), heb ik nu plotseling een probleem: een onregelmaat op vast toerental.

Stationair redelijk, wel af en toe een plofje. Acceleratie goed, maar wanneer je een constante snelheid aanhoudt, loopt de motor onregelmatig. Dit in elke versnelling.

toen: nieuwe bougie's, compressie getest, ontsteking afgesteld, carburateur afgesteld. Kleppen gesteld. Vacuumslangen zitten volgens mij goed.

Helaas kon de garage waar ik de auto in onderhoud heb, geen enkele aanwijzing geven, waar ik verder kon zoeken.

Mijn eigen plan, maar nog niet uitgevoerd: nieuwe ontsteking (123-ontsteking?), nieuwe bobine, en nieuwe bougiekabels.

Maarja voordat ik weer kosten maak; zou het echt iets electronisch zijn, of toch mechanisch,......? Iemand een 'cunning plan' ?

O,o,o, en hij liep voor dit gedonder begon zo mooi,.....
Don
 


Re:onregelmaat op vast toerental

Berichtdoor MB280E » 26 aug 2008, 21:14

Was er hier niet iemand met hetzelfde probleem? De chokeklep die bleef hangen?
280E 1982 5-bak verbruik 1/8 viewtopic.php?f=10&t=8038&start=0
560SL 1985 automaat verbruik 1/... viewtopic.php?f=10&t=12374&start=0
Avatar gebruiker
MB280E
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1806
Geregistreerd: 23 apr 2008, 21:45
Woonplaats: Regio Gent
Roepnaam:
Type wagen: 280E
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:onregelmaat op vast toerental

Berichtdoor JantjeV8 » 26 aug 2008, 21:38

chokeklep kan een bron van het probleem zijn.

Bougiekabels zijn ze ook gevoelig voor, al is dat bij LPG erger dan op benzine.
Avatar gebruiker
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4359
Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:onregelmaat op vast toerental

Berichtdoor Semrick » 26 aug 2008, 21:39

Clublid Leon had ook dit probleem. Lees anders dit topic maar eens door: http://w123club.nl/component/option,com ... /id,80424/
Groeten,

Rickert
Avatar gebruiker
Semrick
Erelid
 
Berichten: 4020
Geregistreerd: 08 sep 2006, 15:24
Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:onregelmaat op vast toerental

Berichtdoor Don » 27 aug 2008, 19:50

De choke,... daar had ik nog niet aan gedacht.
Onder de 2000 toeren loopt de motor inderdaad rustiger (wel met af en toe een plofje).

En als ik rustig rijdt, bijv. in z'n 2e versnelling, en ik laat mijn voet van het gas; en laat de auto zelf voortgaan, dan rijdt het eigenlijk ook kalm.

Dus wie weet; ik ga die choke er eens afhalen! Bedankt voor de tips.
Don
 


Re:onregelmaat op vast toerental

Berichtdoor Don » 29 aug 2008, 22:07

Heren bedankt!

Het lijkt erop dat het inderdaad de choke was. Ik heb het 'huis' iets gedraaid richting meer 'rich', en dat lijkt tot nu toe de oplossing. Veel regelmatiger op toeren, en met optrekken beter.

Misschien moet ik de carburateur nog beter afstellen, maar ben door jullie tips een stuk verder!
Don
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 40 gasten