[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Onregelmatig lopen bij warme motor : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 00:44

Onregelmatig lopen bij warme motor

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Onregelmatig lopen bij warme motor

Berichtdoor Fernando280TE » 19 dec 2009, 23:39

Hoi allemaal,

Even een vraagje. Mijn M110 motor (280TE) loopt onregelmatig als die warm is (na bij voorbeeld een ritje Enschede - Capelle). Nu zijn dit jaar de bougiekabels vervangen, de bougies zelf zijn goed, kleppen recentelijk gesteld, de bobinekabel vernieuwd en de bobine zelf vernieuwd, voorts zijn ook de vloeistoffen aangevuld en vernieuwd, dus ben ik een beetje door de mogelijkheden heen. Heeft iemand een idee waar ik nog verder kan kijken?

Groet,
Fernando

Oh ja ik rij op gas<br><br>Post edited by: Fernando280TE, at: 2009/12/19 22:40
Fernando280TE

Re:Onregelmatig lopen bij warme motor

Berichtdoor Antoontje » 20 dec 2009, 00:00

De verdelerkap dan?
Antoontje

Berichtdoor Antoontje » 20 dec 2009, 00:00

oeps, dubbel post.<br><br>Post edited by: Antoontje, at: 2009/12/19 23:00
Antoontje

Berichtdoor Fernando280TE » 20 dec 2009, 00:02

Vergeten te zeggen... verdelerkap is ook vervangen
Fernando280TE

Berichtdoor Fernando280TE » 20 dec 2009, 00:05

Het enige wat ik me kan bedenken is dat bij een warm motor er misschien wat valse lucht naar binnen wordt gezogen of zo. Slangen die warm worden en niet meer helemaal afsluiten? Anders zou het de elektronische ontsteking moeten zijn?
Fernando280TE

Berichtdoor Wiebren240D » 20 dec 2009, 12:47

Hallo Fernando

net wat je zelf al zegt er zit ergens een vacuum lek denk ik ook

met de groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Fernando280TE » 21 dec 2009, 12:40

Heeft iemand nog een adres voor een hobby- of Doe Het Zelfgarage in de buurt van Capelle aan den IJssel / Rotterdam?
De website van sleutelruimte Pijnacker is al sinds begin dit jaar uit de lucht

groet,
Fernando
Fernando280TE

Berichtdoor Wiebren240D » 21 dec 2009, 12:56

Hallo Fernando

ja dat klopt dat de syte van de sleutelruimte in Pijnacker uit de lucht is.
maar er word heus nog wel gesleuteld in Pijnacker.
ben er zelf in de herfst vakantie nog langs geweest.

even een belletje naar Arie v Schie en klaar is het.

met de groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja

Berichtdoor Fernando280TE » 21 dec 2009, 13:17

Hoi Wiebren,
Het telefoonnummer dat ik heb, komt steevast uit op een voicemail. Heb je een tel.nummer voor me?
groet,
Fernando

Overigens is een locatie wat meer bij mij in de buurt ook nog steeds welkom
Fernando280TE

Berichtdoor Fernando280TE » 22 dec 2009, 01:47

Morgen ga ik sleutelen in Pijnacker aan de luchtinlaatslangen en ik laat jullie wel weten of het geholpen heeft. Gelijk even kijken of id mijn luchtmassameter nog wat vlakker kan krijgen zodat die ook weer op benzine kan rijden, zonder bij stationair af te slaan.
Met de kerst weer een ritje Enschede vv dus dan zou het opgelost moeten zijn

groet,
Fernando
Fernando280TE

Berichtdoor Fernando280TE » 22 dec 2009, 23:22

Vandaag lekker beschut en warm gesleuteld en de luchtinlaatslangen nagelopen en hier en daar voorzien van wat ducktape. Op de terugweg (bij warme motor) loopt die toch nog steeds een beetje onregelmatig. Niet dat die afslaat of zo, maar lekker "rond" loopt de motor ook niet. Als ik een beetje meer gas geef, gaat het goed, maar met een automaat wil je de stationair toch ook weer niet te hoog draaien.
Iemand nog suggesties?

Verder heb ik de luchtmassameter zo vlak als mogelijk gemaakt met een stel planken en een bankschroef. Morgen maar even kijken of de motor nu op benzine weer normaal stationair wil lopen.

groet,
Fernando
Fernando280TE

Berichtdoor JantjeV8 » 22 dec 2009, 23:36

Heb je echt ALLE kleine rubber aansluitslangetjes van vacuumleidingen nagekeken? DIe dingen zijn vaak poreus. Je ziet het als je ze een beetje buigt.
Als die op je vervroeger een beetje lekt, naar de brandstofdrukregelaar loopt er ook 1, en dan ook nog wat naar de warmloopregelaar e.d. Goed en secuur zoeken.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee

Berichtdoor Fernando280TE » 24 dec 2009, 00:32

Tja voor zever ik het heb kunnen zien waren alle slangen dicht. Ik heb wel om 3 slangen wat ducktape gewikkeld omdat ik daar niet helemaal zeker van was. Overigens vandaag de motor weer lekker warm gereden en het onregelmatig lopen lijkt weg. Ik heb wel het idee dat de stationair iets te laag staat. Als ik een beetje gas bij geef is het onregelmatig lopen voorbij. Morgen weer een ritje Capelle - Enschede dus dan zal ik het zeker weten of het bij een warme motor echt over is met onregelmatig lopen.
Overigens loopt de motor nu ook weer op benzine normaal stationair. Het vlak maken van de luchtmassameter heeft blijkbaar geholpen.
Greetz
Fernando

En natuurlijk fijne dagen en een goed begin van 2010!!
Fernando280TE

Keer terug naar Techniek