zo...Govert, zie mijn reactie bij het andere topic over het filmpje
bij Harrie geweest vandaag, een aantal dingen kwamen wel uit:
weerstand van de voorgloeiers deugde van geen kant, dus nieuwe erin
verstuivers eruit en gemeten: meeste te weinig druk en een soort straaltje zoals uit een loopneus...geen goede verstuiving dus. er zaten ook geen gloeiplaatjes onder (huh?), die er wel horen. verstuivers teruggedaan (twee andere, die Harrie had liggen die beter waren gewisseld voor de twee slechtste)...die ga ik dus echt vervangen. retourleidingkjes waren ook ouwe zooi dus die meteen ff nieuwe erop.
compressietest was ok: 20, 22, 18, 20 als ik mij niet vergis (van voor naar achter, dus cylinders 1-3-4-2 in de volgorde van ontbranden), Harrie was daarover tevreden
alle olie en gedoe gecheckt, toen de motor gereinigd zo met zo'n motorreinigersspulletje in de luchtinlaat spuiten (die slang op het spruitstuk (heet dat zo?) er even af, natuurlijk niet aan de voorkant erin)...er kwam echt flinke burrie uit de uitlaat.
kleppen gesteld, die zaten ALLEMAAL veel te strak!!!
(en Wiebren had ze nog gesteld in september? dat moet ik dus serieus in de gaten houden...das wel erg raar)...
de motor loopt nu prima, draait echt lekkerder dan vanmorgen toen ik erheen ging...maargoed, opzich was de motor de hele dag natuurlijk wel soort van warm of warmer...anders dan na een hele nacht in de (bijna) vorst...dus morgenochtend komt de echte test...
ik ben benieuwd
ohjah...het "rare" geluid wat ik eerder noemde...ik ben er nog steeds niet uit...misschien eens met een ongelooflijke dieselfanaat een eindje gaan rijden en luisteren...maar er is wel nog een reden dat ik het gek vind klinken: het rubber van mijn rechterportier is gaar, want de lijst waar die omheen moet klemmen onder is weggerot (nooit eerder opgevallen doordat het rubber tegen de deur was aangelijmd...
), in ieder geval...daardoor hoor ik de motor langs die weg dus ook, dan is het geluid een beetje omgelusd waardoor ik de motor op een heel gekke manier hoor...maargoed.
groeten
Pieter