[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
ontluchten remsysteem 123 : Algemene vragen over jouw auto - 2

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 18:53

ontluchten remsysteem 123

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Re:ontluchten remsysteem 123

Berichtdoor henklith » 27 maart 2009, 15:54

Zul ik doen :o)
Groet, Henk
henklith

Berichtdoor Liefhebber » 28 maart 2009, 02:29

hoi,de meeste dingen zijn simpel als je weet hoe het werkt.weer....geen tijd gehad,wat dat betrefd kan ik het beter laten doen.maar als je het zelf doet,weet je zeker dat het goed gebeurt.wat ik al zij,het remsysteem hoef je geen ingenieur voor te zijn,om te begrijpen hoe het werkt.dit vind ik juist zo mooi aan deze Benz,techniek die je nog kan volgen.op zich heb ik geen haast,heb de wagen niet dagelijks nodig.heb ook nog een stalenros,goed voor het co.
Liefhebber

Berichtdoor henklith » 28 maart 2009, 13:44

Klopt Hans, maar je ziet wat er allemaal over te vertellen valt he over zo'n redelijk simpel systeempje.
De theorie is trouwens geduldig, maar je ziet dat de praktijk soms onaangename verrassingen met zich mee brengt, zodat je zelfs aan de wet van combinerende vaten gaat twijfelen :o))
Groet, henk
henklith

Berichtdoor Wiebren240D » 28 maart 2009, 19:41

Hallo Allemaal

wat een diskussie over even remmen ontluchten.
is toch niet zo moeilijk als je weet wat je moet doen.
ik doen altijd remolie verversen met het volgende Apperaat de monteur kent het wel is wel oud maar werkt perfect

Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor henklith » 28 maart 2009, 21:58

"pot", verdorie, wat simpel :o))
dat werkt neem ik aan op vacuum Wieb?
sluit je aan op de ontluchtings nippel aan de remklauw.
Heeft al heel wat dienstjaren dat ding Wieb :o))
moesten ze eigenlijk nog nieuw maken he, in een simpele hobby uitvoering of zo.
Ik heb wel eens gedacht zo iets van een ziekenhuis spuit te maken,je hebt ze waar zo een halve liter in gaat.
houdertje voor maken, trekveer er aan, en een kraantje natuurlijk.
Groet, henk
henklith

Berichtdoor Citrobenz » 28 maart 2009, 22:46

Hallo Henk,

Die dingen zijn er ook in heel eenvoudige uitvoeringen, hebben hier wel eens op het forum gestaan.
En nee werkt niet op vacuum :P
Als je goed kijkt zie je een nippel die je op het ventiel van je band aansluit.
Maar wel om denken dat je de bandenspanning aanpast.

Ze zijn dus als klein plastic flesje te koop.

Maar goed het veranderd eigenlijk niks aan de vraagstelling hiervoor, je moet toch eerst je reservoir vol hebben.
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
LPG: Nee

Berichtdoor Liefhebber » 29 maart 2009, 03:37

oke,rij alweer rond.mooi apperaat zal effe op marktplaats kijken.voor de volgende keer,lijkt me handig,heb ik ook geen pompmaat meer nodig.moet alleen nog even wennen aan rempendaal,hoef hem niet zo diep meer in te trappen.VELE VEILIGE KILOMETERS

gr hans
Liefhebber

Berichtdoor henklith » 29 maart 2009, 11:08

Nou,, een pompmaatje is nooit weg hoor Hans :o))
Groet, Henk
henklith

Berichtdoor Wiebren240D » 29 maart 2009, 11:53

Hallo Allemaal

dat druk vat van mij heb je echt geen druk nodig uit je banden in deze zit een grote fietspomp en op het deksel wat op je remolie reservoir komt zit een ventiel daar sluit je de slang op aan en de druk die je het vat door te pompen is af te lezen op het klokje dat op deze tank zit.
heel simpel maar het werkt wel

groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor henklith » 29 maart 2009, 12:10

Ik zou nooit aan zo'n systeem gaan beginnen, het zwakke punt is om het tankje goed af te sluiten, je verliest daar meestal wat druk.
In theorie hardstikke mooi natuurlijk.
Groet, henk
henklith

Berichtdoor Liefhebber » 30 maart 2009, 19:15

hoi allemaal,

ontluchten ging prima,moet inderdaad het tankje tot aan de bovenste rand vullen,zie je het zo doorlopen.helaas is de remklauw van wiebren niet goed,de rechtercilinder zit vast.waardoor hij niet goed terug komt,met hitte als gevolg.klein test ritje gemaakt en merkte het aan de lucht in de wagen,meteen gestopt werd te warm.meteen terug gegaan en af laten koelen.durf niet te veel kracht,op de cilinder te zetten(lekkage).nu zoek ik een andere remklauw voor mijn 123,bestuurders zijde achter.als iemand een goeie heeft liggen,waar je niets mee doet dan hou ik mij aanbevolen.liefst gereviseerd goed gangbaar,of als je een goed adress weet?

gr hans
Liefhebber

Berichtdoor Semrick » 30 maart 2009, 19:22

Hoi Hans,

Ik zou even kijken of je de klauw niet gewoon kunt reviseren cq gangbaar kunt maken.
Even de gangbare cylinder vastzetten met een lijmtang en dan zou je de andere er met perslucht uit moeten kunnen drukken.
En Wiebren zal toch nog wel een andere goede klauw hebben liggen?
Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968

Berichtdoor Liefhebber » 30 maart 2009, 19:53

hoi ik gooi maar een balletje op,wiebren zou voor mij kijken.wil hem het liefst gewoon alleen monteren,en klaar.heb hier ook geen perslucht,tot mijn beschikking.staat voor mijn deur in de straat,ben wel bezig met een parkeergarage bij mij in de buurt.zodat hij binnen kan staan,met slecht weer.ben ook geen automonteur geweest,wel hou ik van techniek.en wil qka onderhoud zoveel mogelijk zelf doen,onder begeleiding als dit nodig is.ben blij met govert,jaap en wiebren,kan ik aardig wat van opsteken.en een mooie sleutelplek,waarland.remmerij is nu even noodzakelijk,en moet bij mij voor de deur gebeuren.
Liefhebber

Berichtdoor Citrobenz » 30 maart 2009, 20:04

Hallo Hans,

Is mooi balen.
Wat was het probleem van je eigen remklauw dan?
Een remklauw van de sloop moet je nooit aan beginnen, je weet niet hoelang zo'n ding al stilstaat en 9 van de 10 dat je er problemen mee krijgt.

Was de klauw van Wiebren dan geen gereviseerde?
Laat anders je eigen remklauw even reviseren en zet die er gewoon op. Dan weet je zeker dat het goed is.

Maar goed ondertussen zit je mooi met een auto die stilstaat en heb je dubbel werk.

succes er mee
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976

Berichtdoor JaapW114 » 30 maart 2009, 20:08

Hans,

In Alkmaar zit de Firma Leeuwenkamp (www.remmenservice.nl), die hebben alle onderdelen die je nodig hebt, maar verkopen ook de onderdelen per stuk, je hoeft dus geen set te kopen.
Ook voor advies kun je daar terecht.

groet,

Jaap
JaapW114

Berichtdoor Liefhebber » 30 maart 2009, 20:35

hoi,ik haal hem er wel af.en laat hem wel even nakijken,bij een garage bedrijf.die hebben ook de spullen er voor,volgens mij het slimste.van de sloop krijg je meschien weer de zelfde ellende.moet gewoon goed zijn,alleen weer dubbel werk maarja.gaat wel sneller nu,ik kan nu meschien ook bij kwikfit sollicite'ren ha ha ha
Liefhebber

Berichtdoor Wiebren240D » 31 maart 2009, 17:45

Hallo Allemaal

hans wou een zo goedkoop mogelijke remklauw.
toen ik zij ik verkoop ze normaal voor 45 euro en daar komt de nieuwe slang bij maar die zijn echt goed toen zag hij mij aan van dat is duur.
ja wat is duur ik stuur hem dus een remklauw op met allebeide cylinders helemaal naar binnen even in Sneek met de waterpomp tang gecontroleert of er bewegging in zat en dat was zo.
als ze vast zitten dan stuur ik ze niet eens op.
maar wat erin DenHelder gebeurt is ben ik niet bij geweest.

groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Liefhebber » 31 maart 2009, 22:08

beste wiebren,

ik neem je helemaal niets kwalijk,dit is nu éénmaal het risico met tweedehands spul.qwa prijs vond,en vind ik je erg schappelijk.en fijn dat je hem meteen,opstuurde.verder heb ik hem gewoon er op gezet,aangesloten,ontlucht,en getest.meer kan ik er niet van maken,gewoon pech dat hij vastzit.ik baalde natuurlijk,op waarland dat me eigen klauw lek raakte.en ben ik door jullie erg goed geholpen,wat dat aangaat kan je meschien beter,iets meer betalen.geinformeerd bij firma leeuwenkamp,laten reviseren kost a60,00 euro nieuw ongeveer 130,00 euro.ben ook nog met jouw remklauw,langs een garage gegaan.cilinders zaten toch echt vast,hij zij dat je ze beter er uit kon persen,gemonteerd op de wagen.(met je rempendaal druk opbouwen)één voor één.dan schoonmaken ontroesten,eventueel als hij gaat lekken nieuwe cups.morgen ben ik eindelijk een dagje vrij,hoop op mooi weer.wil ik dit gaan proberen,en lukt het niet dan ontplof ik.

gr hans
Liefhebber

Berichtdoor Semrick » 31 maart 2009, 22:33

Ik zou niet te snel ontploffen Hans.
IK wil morgen wel eens informeren wat een nieuwe klauw (mij) gaat kosten.
Met een beetje mazzel (lees korting) zou dat wel eens omstreeks 80 euro kunnen zijn. Het gaat toch om de achterste klauw?
Nadeel is wel dat je tegenwoordig de oude klauw moet inleveren (soort van statiegeld regeling).<br><br>Post edited by: Semrick, at: 2009/03/31 22:34
Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968

Berichtdoor Liefhebber » 01 apr 2009, 11:01

heb een nieuwe besteld,einde discussie.semrikc nog bedankt voor het aanbod,bij brezan kost hij 90,00 euro nieuw.monteren,beetje kopervet,ontluchten en klaar.

gr hans
Liefhebber

VorigeVolgende

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto