Heren, dames
Wij (Jan en ik) zijn druk met onze koppelingen bezig, de visco is dat op de waterpomp tbv radiateur koeling. Er is al veel en meer over geschreven, en de werkzaamheden zij niet moeilijk.
Ons probleem: We kunnen de juiste niet vinden-als we bestellen op typenummer/model van onze auto, komt er een met een bevestigsflens ipv een bevestigingsgat. Daarna bij de heer van viscokoppelingen geweest in Groenekan. Die komt met hetzelfde model-die met flens. Na enig gezoek een ander model meegekregen: rond, plat, 3 bevestigingsgaten voor de Fan en een rond gat in het midden ter bevestiging en zoals het hoort. Nu past de Fan er niet op..de hartlijn van de 3 gaten is anders. Het betreft wel een zelfde diam visco: 159mm.
De oude Visco heeft alleen: Mercedes Benz Curty 2 erop staan.
De Fan heeft: 110 205 01 06 als type nummer..
De poelie en waterpomp heb ik even geen nummers van maar in elk geval de poelie is correct, dan kan de waterpomp ook niet fout zijn dus is echt het probleem vna welk type(nummer Visco, past er op Fan 110 205 01 06.
Hartelijk dank voor de input vast, Jan en ik raken er ernstig van gefrustreerd (ik nog meer dan Jan haha).
groeten,
Remy
280.jpg
Fan-Clutch-Mercedes-Benz-200-220-230-250-280-300-sl-sel-for-sale_200324093417.jpg