Aangezien ik het zonde vond om ’s winters met de witte 200D te rijden (volgens mij is hij niet zo pekel proof) had ik een AX gekocht om de winter door te komen.
Maar ja mijn dochter vond het maar niks dat ik in een AX reed, en ja in Donkerbroek waren ze er ook niet zo positief over. Hij was ook wel wat klein.
Ja wat moet je dan…………………………………
Het internet maar op…………………..en ja op een gegeven moment een groene W123 240D gevonden die meer winterproof schijnt te zijn.
Ja dan begint het……………..mailen……………..wachten…………………
En ja dan is het zover, hij was ter adoptie beschikbaar!
Vanmorgen vroeg op pad om onze nieuwe aanwinst op te halen.
Samen met de vrouw in de 206 begonnen aan onze wereld reis.
Je kon wel merken dat het vakantietijd is, had was mooi rustig op de weg.
Na een hele (voor ons) wereld reis konden we het makkelijk vinden.
We werden warm ontvangen door de eigenaar van onze nieuwe W123, eerst lekker aan de koffie.
Je kon toch wel merken dat de man wat van slag was, hij had er zichtbaar moeite mee om afscheid te nemen van zijn bolide.
Ik moest hem dan ook plechtig beloven goed voor de 240D te zorgen.
Heb met de beste man afgesproken dat als hij het even moeilijk zou krijgen hij altijd zijn ouwe getrouwe W123 240D mocht komen bezoeken.
Toen begonnen aan de terugreis, hij rijdt geweldig! Kun je toch wel verschil merken tussen een 200D en een 240D.
Thuis aangekomen heb ik de 2 benzen gelijk maar met elkaar laten kennismaken, ja je weet het nooit. Een auto blijft vrouwelijk, je weet niet of ze last hebben van jalouzie Het viel gelukkig mee, ze kunnen goed met elkaar overweg.
Eerst maar een radio er in gezet , zelf zingen verveelt ook, armsteun en natuurlijk gelijk de clubstikkers er op.
Morgen maar kijken of we hem makkelijk kunnen invoeren in Friesland.