Dag allemaal,
Sinds een paar weken ben ik op zoek naar een 240 of 300 diesel met automaat.
Waarom? Al jaren rijd ik op en neer naar m'n werk (2 x 35 km.) in oude kleine dieseltjes (Golf, 205).
Daar ben ik nu wel een beetje klaar mee. Behoefte aan meer comfort & uitstraling denk ik.
Dus de huidige witte Golf type 2 diesel (275 dkm, met boekjes vanaf het begin!) wordt vervangen.
De 1e auto in de familie (ik heb twee meiden van 3 en 6) is al ruim 10 jaar een Volvo uit de 7 of 9 serie, op dit moment een 740 Turbo Estate uit '90. Mijn vrouw is happy met deze auto, dus zij blijft hiermee rijden. Vanuit deze hobby ook al lang actief op het forum van de Volvo 700 Vereniging. Een dergelijk forum is onmisbaar als je een oudere auto hebt en, zoals ik, maar een beetje handig bent. Vandaar mijn aanwezigheid hier
In de garage staat bovendien mijn eerste auto, een Deux-Chevaux uit 1985. Dit jaar heb ik 'm 20 jaar.
Op dit moment heb ik 'n 240D automaat uit '82 op het oog. Een ongelaste auto, technisch in uitstekende staat, waar een klein beetje werk aan zit. De voorzitter van de Volvo-club is er ook wezen kijken (hij heeft naast 4 Volvo's ook een 200D automaat, 230CE en een W116) en was erg te spreken over de auto.
Dus: ik hou u op de hoogte van de ontwikkelingen! Tips voor een mooie auto zijn ook welkom. En als de Mercedes er is, word ik natuurlijk direct lid!
Groet,
Joost uit Naarden