Op zoek naar de oorzaak van het natte interieur aan de bestuurderszijde...
Na hem te hebben afgespoten in de carwash toch even gebruikgemaakt van de (relatief) schone wielkassen om even te controleren op roest aan de dorpels... Lap! Net naast het plastieken schutbord links kon ik de coating wegduwen met m'n sleutel en zag het er daaronder nogal bruin uit
Eenmaal thuisgekomen dat schutbord gedemonteerd, en dat zag er nog vrij goed uit! Wonderwel geen roest gezien! Heb even de rubber uit de dorpel gehaald, en gevoeld naar roest maar niets gevonden, de bodem was wel een heel klein beetje nat (maar kan dit door het water in het interieur zijn?)
Ik vermoed (hoop liever) dat er onder de coating ook geen roest zit aangezien ik echt goed heb geduwd...
Met dop er af
Donker plekje in lichter gedeelte is roest
Gezien dat een stuk van de bitumenlaag onder de pedalen gewoon kapot is... (dat donker stuk dus, door het vocht?) Ik kon een tiental vierkante centimeter bitumen gewoon verwijderen, die waren blijkbaar gebarsten ofzo. Toen ik gisteren terugkwam van de carwash was de nattigheid voor zover ik kon zien enkel weer onder de pedalen te zien, maar kan ook zijn dat dit van onder die laag kwam natuurlijk...
Roest onder de bitumenlaag
Wat is dit? Deel van de ruitenwissermotor denk ik... Buiten het vet dat daar aanhangt, merkte ik vanboven ook op dat het wat nat was, er was ook witte oxidatie van water... Kan natuurlijk zijn dat dat vet wat nat aanvoelde ook...
Aan de handremkabel was er ook oxidatie, spijtig dat de flits van mijn camera defect is maar ook achter het stukje waar de kabel bloot ligt was er lichte roest. Zou het van hier komen?
Dit schakelaartje lag LOS in die bak onder de ruitenwissers! Enig idee van waar dit komt, voor wat dit dient en hoe dit hierin gekomen zou kunnen zijn?
De isolatiemat die op het paneel aan de onderkant van het dashboard zit was niet nat, wel een beetje wak. Verder zag alles er heel proper uit daar