[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
paking oliefilterhuis : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 06:58

paking oliefilterhuis

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

paking oliefilterhuis

Berichtdoor Jelle » 17 mei 2011, 21:04

hallo allemaal

al een poosje heb ik last van olielekage :(
dit komt bij het oliefilterhuis vandaan
maar ik kan nergens een losse paking vinden
wel een complete set voor teveel geld
nou is de vraag weet iemand hier een adresje voor :?:
is het een speciale paking of kan ik hem ook zelf snijden :?:
een tip in het algemeen voor ik het filterhuis eraf ruk ook uiteraard ook welkom

mvg jelle
mvg jelle
Jelle
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1969
Automaat: Nee
LPG: Nee

Re: paking oliefilterhuis

Berichtdoor MBvO » 17 mei 2011, 21:33

Hallo Jelle, komt het onder het deksel van het oliefilterhuis vandaan, of ergens anders?

In het geval dat het onder het deksel vandaan komt, is het het beste om de pakking (rubber ring) te vervangen. Mocht je die niet apart kunnen kopen, dan zou ik proberen om het deksel eens los te halen, de ring uit te nemen en checken of die nog in normale, ronde vorm is (en niet al te platgedrukt, maar dat is op het oog moeilijk te zeggen). Dan de (nieuwe?) ring insmeren met motorolie en weer terugleggen om de rand van het deksel. Dan het deksel terugzetten, checken of de ring goed ligt, en vastdraaien door de moeren om en om een slagje te geven, zodat je het deksel zo gelijkmatig mogelijk aandraait en de ring dus zo gelijkmatig mogelijk afdicht.
Ik geloof dat de moeren van het deksel met 25 Nm moeten worden vastgezet, maar dat wordt elders op het forum wel bevestigd.
Na het starten direct even checken of het goed afdicht. Als de ring niet goed zit heb je nog meer olielekkage. Evt. een beetje gas geven met je hand aan de gaskabel om de oliedruk te verhogen en te controleren of er echt niks lekt.
MBvO

Re: paking oliefilterhuis

Berichtdoor Jelle » 17 mei 2011, 21:38

helaas gaat het om de paking tussen het blok en het filterhuis
maar bedankt voor je snelle reactie

mvg jelle
mvg jelle
Jelle
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 240TD