Mijn Mercedesbus/camper heeft de pakking tussen de brandstofpomp en motor iets lek.
Ik dacht eerst dat de koppakking daarboven lekte, en dat daar de olie vandaan kwam, maar het blijkt dus de pakking van de brandstofpomp te zijn.
Om deze te vervangen lijkt mij een enorme klus, omdat je dan ook het inspuitmoment moet afstellen.
Nu dacht ik om voor dat ik de pomp los haal, deze eerst goed te merken, zodat ik hem precies op het zelfde punt weer kan vastzetten.
Dan de bouten van de pomp iets los te halen, zodat ik er vloeibare pakking tussen kan doen, en dan weet vast te zetten.
Is dit een verstandige optie , of absoluut niet te doen.
Wanneer je mijns inziens de brandstofpomp iets loshaalt, zal de vertanding niet direct verspringen, want deze zit dieper in de aandrijving verzonken.
Dus dan zou er toch voldoende ruimte vrij komen, zodat ik er vloeibare pakking tussen kan doen.
Het gaat om een paar mm ruimte.
Wie kan mij hierin adviseren?
Groetnis Jan.