[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Panelen los halen : Carrosserie & Exterieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 20 sep 2024, 10:54

Panelen los halen

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

Panelen los halen

Berichtdoor Sjoebie » 26 maart 2010, 12:07

Beste forumleden.

Sinds een jaar rij ik een W123 van 1980.

Ik wil als ik een keer tijd heb ,voornamelijk de onderste randen roest behandelen. De onderste sierlijsten krijg ik wel los.

Vervolgens enkele vragen:
- Hoe kan ik het beste de kleine roest plekjes behandelen?en vullen?glasvezel of plamuur?
- Hoe kan ik het beste het linker voorspatbord afnemen?
- Welke kit word gebruikt om deze panelen weer vast te zetten?
Als ik er aan begin zou ik zo veel mogelijk met foto's vastleggen!Wellicht heeft iemand er wat aan?

Alvast bedankt.
Sjoebie
 


Re:Panelen los halen

Berichtdoor Semrick » 26 maart 2010, 13:35

Hallo Sjoebie,

Alle vragen die jij stelt zijn hier al diverse malen uitgereid behandeld. Door de zoekfunctie te gebruiken kun je heel veel vinden.

Kijk eens in dit topic van Toontje waarin een 240D wordt gestript. Aan de hand van heeeel veeeel foto's kun je precies zien hoe je alles moet losmaken.

viewtopic.php?f=10&t=7048

En in dit topic zie je dan weer hoe je hem vervolgens repareert. Inclusief het gebruik van allerlei middelen.
viewtopic.php?f=10&t=7334

Mocht dit nog niet duidelijk zijn dan geldt voor roest eigenlijk altijd;
Zoveel mogelijk mechanisch verwijderen (dmv schuren, slijpen of borstelen).
Daarna indien nodig nog een roestomvormer en dan primer en aflakken.
Niet gaan rommelen met glasvezel want dat is uitstel van executie.
Als er een slecht stuk in zit is het als het kan het beste om dit er uit te slijpen en een vers stukje metaal in te lassen.
Je kunt ook eens kijken naar het project van JantjeV8. Die beheerst deze kunsten als geen ander.

http://www.w123club.nl/viewtopic.php?f=10&t=5145

En als je zelf wat foto's van je probleemplekken plaats kunnen wij natuurlijk ook beter een passend advies geven.
Groeten,

Rickert
Avatar gebruiker
Semrick
Erelid
 
Berichten: 4020
Geregistreerd: 08 sep 2006, 15:24
Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Carrosserie & Exterieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 54 gasten