We schrijven zomervakantie 1988.
Auto: Opel Rekord 2.3D Caravan HB-40-LL
Nadat de Opel Rekord 2.3D een grote beurt had gehad zijn we op vakantie gegaan naar Zwitserland met de tent!
Op ons gemak naar Duitsland gereden en daar op een camping aangekomen viel het niet mee om de tent op te zetten, Jawel rotsgrond en probeer daar maar eens een tentharing in te rammen! Het is gelukt maar vraag niet hoe.
De volgende dag op naar Interlaken Zwitserland. Vlak voor de grens met Zwitserland nog even tanken in Duitsland omdat, in Zwitserland de Diesel een stuk duurder is. Ik probeer te remmen en voel een heel zwaar rempedaal moest echt met mijn volle gewicht op het rempedaal staan om de Opel Rekord 2.3D tot stoppen te dwingen. Ik dacht nog heel naïef zal wel komen omdat ik zoveel kilometers heb gemaakt en dan zal het wel zo aanvoelen. Tot dat ik de motorkap open deed!
De hele vacuümpomp was ontploft! Die dus de rembekrachtiging aanstuurt. Een zooi olie onder de motorkap en overal lagers en andere onderdelen van de vacuümpomp. Man, man, man wat een zooi en ik met mijn handen in het haar! Gelukkig had ik een ANWB reis en kredietbrief en zag een auto van de ADAC staan. En de man zat in het restaurant te eten. Hij beloofde ons na de lunch te helpen.
Na 20 minuten wachten kwam de man aanlopen, openden de motorkap en zei letterlijk: Grosse problemen! Belde een takel dienst en we werden naar de dichtst bijzijnde Opel Dealer gebracht en de Opel Dealer zorgde weer voor een hotel met van die grote schnitzels jammie!
De Opel medewerker op een grote pot Duits bier getrakteerd en de volgende morgen konden we onze weg weer vervolgen.
Op naar Interlaken , Lugano en daarna door naar Juan Lepin aan de Cote de Azur in Zuid-Frankrijk.
Rijdend langs de Zuid-Franse kust roken wij een soort brand lucht en ik zei tegen mij vriendin, dat zullen de Pizzaria’s we lzijn langs de weg!
Tot dat we op de camping kwamen en ik de contactsleutel uit het contact probeerde te halen, de sleutel was van massief metaal en kokend heet. Ik brande mijn handen er gewoon aan?
Eenmaal de sleutel uit het contact bleef de motorlopen??? Wat nu weer, zucht!
Ik het dashboard aan de onderzijde verwijderd, en wat bleek! Sluiting in het contactslot, de hele zooi aan elkaar gesmolten #$%&*&^%!
Heb alle draden van elkaar getrokken, omwikkeld met isolatie tape en opnieuw aangesloten.
De klus weer geklaard en geen problemen meer die vakantie met de Opel rekord 2.3D
Groet, Arno
<br><br>Post edited by: 250petrolgrun, at: 2010/09/06 21:58